1 צפייה בגלריה
צה"ל החרימו כלי רכב פלסטינים להברחת פועלים
צה"ל החרימו כלי רכב פלסטינים להברחת פועלים
צה"ל החרימו כלי רכב פלסטינים להברחת פועלים
גדוד 931 של חטיבת הנח"ל יחד עם אנשי מודיעין ובהובלת חטמ"ר עציון נכנסו השבוע באישון לילה לכפר סעיר שבאזור חברון וביצעו פעילות חריגה למדי: לא היה מדובר בעוד מעצר או סריקות למציאת אמצעי לחימה, אלא פעילות נגד הברחת פלסטינים ללא אישורים לתוך שטח ישראל. במהלך הפעילות, הלוחמים החרימו כמה כלי רכב של פלסטינים, ששימשו בהפעלת רשת של הברחת פועלים באופן בלתי חוקי.
החרמת כלי הרכב התאפשרה לאחר עבודת מטה מקיפה בפיקוד המרכז, במאמץ מבצעי ומשפטי שהביא לחתימה על צו מינהלי להחרמת כלי הרכב. מדובר באירוע תקדימי, שבו צה"ל פועל מול הפלסטינים בתוך הכפרים בסוגיית המסתננים.
מערכת הביטחון וצה"ל נאבקים כבר שנים בתופעת השוהים הבלתי חוקים והמסתננים ללא אישורים לתוך שטח ישראל. לרוב, מקרי ההברחים נגמרים במסתנני עבודה בלבד, אך לא מעט פעמים אותם מסתננים ושב"חים גם ביצעו פיגועים. במקביל, מחבלים פלסטינים משתמשים באותן תשתיות ההברחה בכדי לחדור לשטח ישראל עם אמצעי לחימה, כפי שקרה בפיגועים בתל אביב ובאלעד.
נזכיר כי לאחר גל הטרור הקודם צה"ל פתח במבצע "שובר גלים", שאחת ממטרותיו המוצהרות היו שמירה על קו התפר ומניעת כניסת מסתננים. המבצע נפתח לאחר שורת פיגועים קשים שהתרחשו בלב הארץ על ידי מסתננים שחצו את הגדר בנקודות מסויימות. כחלק מהמאמץ המשותף נוצר שילוב כוחות של שב"כ, צה"ל, מג"ב, המשטרה והפרקליטות, במטרה להוריד עד כמה שניתן את כמות המסתננים. צה"ל פרס את כוחותיו על הגדר, ובשב"כ ובמשטרה נאסף מודיעין על תשתיות ההסעה וההברחה בצד הפלסטיני.