רגע לפני שעזב את תפקידו כשר החוץ, אלי כהן הנחה את אנשי משרדו להעביר לשגרירי ישראל ברחבי העולם דוח שהכינה המועצה האזורית שומרון שעוסק ב"קמפיין אלימות המתנחלים". בדוח נטען כי מדובר בקמפיין שמטרתו להשחיר את ציבור המתנחלים, ושנתוני הפשיעה הלאומנית שמצוטטים בעולם על תקיפת פלסטינים בידי מתנחלים אינם נכונים.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן מסיבת עיתונאים ב מולדובה
שר החוץ אלי כהן מסיבת עיתונאים ב מולדובה
שר החוץ היוצא אלי כהן
(צילום: EPA/DUMITRU DORU)
הכותרת
איך המלחמה בישראל משפיעה על הבחירות בארה"ב?
30:16
את הדוח הכינה כאמור המועצה האזורית שומרון, בשיתוף עם ארגונים נוספים, במטרה להיאבק במונח "אלימות המתנחלים". על פי הדוח, ה"קמפיין נגד המתנחלים" ממומן על ידי האיחוד האירופי ועוד כמה גופים, ובין היתר הוצג בו גרף שפורסם באתר האו"ם שמפרט אודות כמות אירועי האלימות ביהודה ושומרון מאז 7 באוקטובר. בכותרת הגרף נכתב "אלימות הקשורה למתנחלים" ובתחתית נכתב "אלימות מתנחלים", אך לפי הדוח של מועצת שומרון - ההגדרה באתר האו"ם ל"אירועים הקשורים למתנחלים" כוללים גם מקרים שבהם הותקפו מתנחלים על ידי פלסטינים. הדוח מראה כי הנתונים שהוצגו לעולם כעלייה בפשיעה לאומנית יהודית ביו"ש אינם נכונים.
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הציג את הדוח לשר החוץ היוצא אלי כהן, שיכהן כעת כשר האנרגיה במסגרת הסכם הרוטציה במשרד החוץ - שבראשו יעמוד כעת ישראל כץ. "אם אכן הדברים נכונים - זה דבר חמור", אמר כהן לאחר שהדוח הוצג בפניו. "אני אדרוש תשובות מהאו"ם וכן אנחה את משרד החוץ להעביר את הנתונים לשגרירים שלנו ברחבי העולם כדי שיוכלו לעשות בו שימוש ולהזים את עלילת הדם הזו".
כהן הוסיף: "הקמפיין האנטי ישראלי שנקרא 'אלימות המתנחלים' הוא קמפיין שקרי, מנותק מהמציאות וכל מטרתו היא הכפשת אוכלוסייה שלמה. ציבור המתיישבים ביו"ש הוא ציבור שומר חוק שתורם למדינה בתחומים רבים. כמדינת חוק, נמשיך לטפל בכל מקרה נקודתי במקביל לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון".
2 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה של ראשי הרשויות ביו"ש מול לשכת ראש הממשלה בירושלים
הפגנת מחאה של ראשי הרשויות ביו"ש מול לשכת ראש הממשלה בירושלים
יוסי דגן. "קמפיין מסית"
(צילום: שלו שלום)
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "אני מודה לשר על כך שהוא נכנס לנושא הקמפיין המסית נגד האוכלוסייה הכי תורמת ושומרת חוק במדינת ישראל. הדוח הזה הוא הוכחה חד משמעית לכך שקמפיין 'אלימות המתנחלים' הוא קמפיין אנטישמי לכל דבר ועניין, שמטרתו לפגוע במדינת ישראל".
מאבקם של המתנחלים לא מתחולל בחלל ריק. בשבועות האחרונים נקט הממשל האמריקני כמה פעולות נגד "מתנחלים אלימים" כהגדרתו. בין היתר נטען כי ארה"ב תפעל לשלול אשרת כניסה לארה"ב ממתנחלים שיהיו מעורבים בפעילות אלימה נגד פלסטינים. במקרה אחר נטען כי הממשל האמריקני מונע העברת אקדחים לישראל בגלל התופעה.
"הקמפיין השקרי שנולד בעקבות כך מביא להחלטות חמורות של הממשל האמריקני, בהן הקריאה לא לאשר ויזה לתושבי יהודה ושומרון החשודים בחיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית, החלטה שלא נעשתה אפילו נגד רוצחים ואנסים מרחבי העולם", אמר דגן. "ההחלטה להציג כל מקרי אלימות ביהודה ושומרון נגד מתיישבים ביו"ש כ'אלימות מתנחלים' היא מעשה חמור מאין כמוהו והפרה בוטה של כל קוד אתי, המוליד קמפיין אנטישמי נגד היהודים ביו"ש בהכשר ועידוד האו"ם".