שר החקלאות עודד פורר מישראל ביתנו אמר הבוקר (יום ג') בריאיון לאולפן ynet כי המפלגות החרדיות אינן שותפות פוטנציאליות לממשלת בנט-לפיד. "אנחנו מוכנים להרחיב את הקואליציה, אבל שיהיה ברור – דרעי, ליצמן וגפני הם לא שותפים פוטנציאליים", הוא אמר. "כל מה שאנחנו עושים הוא בדיוק הפוך ממה שהם עשו. אנחנו מנסים לתקן את השגיאות והדברים הרעים שעשו ליצמן ודרעי בקדנציה הקודמת".
2 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
שר החקלאות עודד פורר. "צריך לתקן את השגיאות"
(צילום: משה מזרחי )
פורר אמר שהוא בטוח שראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד מסכים עם דבריו. "אנחנו לא יכולים להגיד מצד אחד שאנחנו רוצים להכניס יותר גברים לשוק העבודה ולהמשיך להתנהג כמו דרעי וליצמן שסבסדו אנשים כדי שלא יצאו לעבודה", הוא הוסיף.
השר פורר התייחס גם להצהרות של בעלי הרשתות הגדולות בדבר העלאת מחירים. "אני לא חי עם זה בשלום. הוועדה שאותה הקמנו בנוגע לפערי התיווך עובדת והיא תסיים את עבודתה בחודש הקרוב כדי להגיש מסקנות לממשלה", הוא אמר. "השוק צריך להיות חופשי והתפקיד שלי כשר בממשלה הוא לדאוג שהשוק יהיה תחרותי בלי רגולציה או מינימום רגולציה, וכבר עשינו זאת בחוק ההסדרים".
2 צפייה בגלריה
משה גפני יעקב ליצמן
משה גפני יעקב ליצמן
(צילום: עמית שאבי )
יש נסיבות פוליטיות. ממשלת 61 לא יכולה לשרוד לאורך זמן. "ממשלת 61 יכולה לשרוד ככל שהיא מקדמת את האג'נדה ואת הנושאים שעליהם היא התחייבה. אנחנו התחייבנו על מהפכה בעולם הכשרות ואג'נדה ליברלית, הוצאת יותר אזרחים לעבודה ונשיאה בנטל. את זה אני לא יכול לקדם עם אריה דרעי ,אני אומר לך מה שעשה אריה דרעי ואני עכשיו כשר לפיתוח הנגב והגליל ואני רואה מה עשה אריה דרעי".
מה עשה דרעי? "הוא לא עשה בנגב ובגליל. אפשר להסתובב ברחובות בני ברק ולראות את השלטים של הנגב והגליל בנגב ברחובות בני ברק. הוא קידם את הסקטור שלו בלבד ואגב לא קידם את הסקטור אלא העביר תקציבים כדי להשאיר את הסקטור שלו עני, נצרך, פושט יד".
שר המשפטים אמר שיביא בחודש הקרוב את החוק להגבלת כהונת רה"מ. אתה מסכים? "אנחנו לא עושים פה שום חקיקה פרסונלית. אמרנו לפני הבחירות ואנחנו אומרים גם אחרי הבחירות שאנחנו חושבים שצריך לשנות את החוק כך שנאשם בכתבי אישום חמורים לא יוכל להרכיב ממשלה. אנחנו אמרנו גם שצריך לקצוב כהונה, וגם כאן יהיו הסכמות קואליציוניות. אנחנו נהיה שותפים להסכמות האלה ואני חושב שאפשר לעשות כאן את השינוי המשמעותי ואנחנו נעשה אותו בהידברות".