שר הרווחה מאיר כהן ואנשי צוותו לא מסתדרים עם מנכ"ל הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב, יאיר מעיין, ובגלל הקושי להדיח אותו - בימים אלה נתפר מכרז להצנחת מנכ"ל על שינהל אותו.
רשות הבדואים כפופה למשרד הרווחה שבראשו עומד השר מאיר כהן, ולדברי גורמים במשרד הרווחה, אין כל אפשרות לשתף פעולה עם מעיין. בשורת דיונים שהתקיימו לאחרונה, החליטו במשרד הרווחה שהליך הדחה של מעיין יהיה מורכב מדי, ובמקום זאת, נמצא פתרון יצירתי: תפירת תפקיד חדש של "מנהל על" לרשות הבדואים, כזה שיוצנח מעל מעיין, ולמעשה יגרום לו להיות מיותר. לפיכך בימים אלה מכינים במשרד הרווחה תפקיד חדש: "ממונה תפקידים מיוחדים בישובים הבדואים בדרום", שבפועל יהיה הבוס של יאיר מעיין.
1 צפייה בגלריה
יאיר מעיין, מאיר כהן
יאיר מעיין, מאיר כהן
יאיר מעיין והשר מאיר כהן. יחסים עכורים
(צילום: אבי מועלם, מתוך פייסבוק)
מלבד אנשיו של כהן, גם גורמים ברשות מקרקעי ישראל מאוד מתקשים לעבוד עם מעיין. המצב בין הצדדים הגיע לכדי כך שמעיין לא משתתף ברבות מהישיבות המקצועיות, והכפופים אליו למעשה ממלאים את מקומו.
מערכת היחסים בין מעיין לבין הממונים עליו עכורה כבר זמן רב, ובשבוע שעבר נוספה עילה נוספת למתיחות כאשר מעיין התבטא פומבית שכסיף צריכה להיות עיר בדואית, זאת בניגוד לעמדה מפורשת של גורמים ממשלתיים. לדברי גורמים במשרד הרווחה, מעיין אף חתר תחתם וניסה לפעול להפיכתה של כסיף לעיר בדואית, למרות ששרי הממשלה ובראשם שרת הפנים איילת שקד, פועלים במובהק בכיוון ההפוך.
מעיין נחשב למקורב לשר האוצר אביגדור ליברמן, וייתכן שכהן חושש שבשל כך לא יצליח להדיח אותו. במקביל, בימים אלה מתמודד מעיין לתפקיד מנכ"ל חברת המים "מקורות", אלא שלא ברור אם יצלח את המכרז בשל העובדה שבעבר כבר נפסלה התמודדותו לתפקיד מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל. בזמן שהתמודד לתפקיד מנכ"ל רמ"י, הציג מעיין תואר ראשון מ"טריניטי קולג'", מוסד אקדמי לא מוכר בישראל, וטען שברשותו גם תואר שני.
יאיר מעיין ביקש שלא להגיב.