האתר למורשת מלחמת ששת הימים בגבעת התחמושת בירושלים, שהפך לסמל של גבורה ישראלית, הודיע הערב (שלישי) על סגירתו בעקבות הקיצוץ המסתמן בתקציב המדינה. "לצערנו הרב, לאור הקיצוץ הדרסטי של כ-50% בתקציב המרכז ואי העברת המקדמה הדרושה לצורך המשך הפעלתו, אנו מודיעים בזאת על סגירת המרכז בתאריך 1 במרץ 2024", מסר האתר.
2 צפייה בגלריה
מוזיאון גבעת התחמושת
מוזיאון גבעת התחמושת
מוזיאון גבעת התחמושת
(צילום: shutterstock)
בהודעה ראשונה שהוציא המרכז על סגירה רשמית של האתר, נכתב: "אנו מודים לשר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש על הירתמותו לטובת המשך קיומו של המרכז. ככל וההתחייבויות שניתנו ממשרד ירושלים וממשרד ראש הממשלה ביחס להעברת התקציב ואי קיצוצו יקוימו ויועברו בפועל עד לתאריך הנ"ל - נוכל להמשיך את הפעילות".
רעות עוזיאל, בתו של יצחק יפעת, הצנחן הבוכה מהתמונה המפורסמת בכותל, פרסמה פוסט נוקב בעקבות ההודעה על סגירת האתר. "אדמתי בוערת. בנימין נתניהו, אתה מוזמן לעצור אותי - או אפילו לאסור. אני רעות יפעת עוזיאל, בתו של הצנחן הבוכה אשר נלחם בגבורה עם חבריו בגבעת התחמושת במלחמת ששת הימים", כתבה.
"שם גדלתי, בקרבות ובערבי מורשת קרב. את התעלות אני מכירה היטב. אגיע, אעמוד ואתייצב, ולא אתן לאף אדם לפגוע בקודש הקודשים של חטיבת הצנחנים 55, חוד החנית. בגופי אעצור, אגיע, אפגין, אעשה כל מה שאני יכולה להבטיח שהלוחמים לא נלחמו לחינם. לא יפגעו בנו, לא תצליח. עמיחי אליהו, איך אתה ישן בלילה? פגעתי בי, פגעת באנשים מבוגרים, גיבורי ארצנו היפה. תתבייש לך", הוסיפה.
2 צפייה בגלריה
גבעת התחמושת
גבעת התחמושת
גבעת התחמושת
(צילום: shutterstock)
באתר גבעת התחמושת באים בטענות למשרד ראש הממשלה ומספרים כי בפגישה שהתקיימה בין הצדדים נאמר להם כי המקום לא ייפגע ויימצאו דרכים לפצות על הקטנת התקציב. מנגד, אנשי גבעת התחמושת אומרים כי, "כאשר מדובר בגוף עם תקציב מינימום לפעילות שוטפת, ללא כל יכולת גמישות, לא ייתכן שגם גוף שכזה עם תקציב מינימום של ארבעה מיליון שקל נדרש לקיזוז".
יו"ר עמותת גבעת התחמושת, מנחם לנדאו, אמר אתמול, טרם ההודעה הרשמית: "הם קיצצו 50%, לא 10%. אין לנו אבא ואמא מאז שהאתר עבר לידיים של משרד ראש הממשלה. השרים אז נלחמו איתנו מול משרד האוצר. אם לא תהיה שום עזרה המוסד ייסגר. אין לנו אוויר לנשימה. גג חודש, זה ייסגר".
ממשרד ראש הממשלה מסר אתמול בתגובה: "כחלק מההחלטה להגדיל תקציבים למשרדים העוסקים בביטחון ובמלחמה, התבצע קיצוץ רוחבי בכל המוסדות המתוקצבים דרך משרד ראש הממשלה בסך 10%. אף על פי כן, נפעל להשלים למוסד הזה ולאחרים חלק מהקיצוץ".