ההרכב החדש של ועדת השמות הממשלתית, הקובעת שמות של יישובים, מועצות אזוריות, אתרים היסטוריים, שמורות טבע, חורבות, מצודות, צמתים, מחלפים ואפילו הרים, עמקים ונחלים, יעלה היום (ראשון) לאישור הממשלה, אך ההצבעה השגרתית והטכנית לוותה במחאות מצד מרצ על היעדר נציגים ערבים - ומשרד רה"מ הוסיף בעקבות זאת שני אנשי שמאל יהודים.
2 צפייה בגלריה
ישי שריד, יופי תירוש
ישי שריד, יופי תירוש
צורפו לרשימה. ישי שריד וד"ר יופי תירוש
(צילום: אביגל עוזי, ישראל הדרי)
ועדת השמות היא ועדה ציבורית, שמורכבת מאנשי מדע, היסטריונים, גיאוגרפים, ארכיאולוגים, חוקרי מקרא ולשון וגם נציגים ממשרדים וגופים רלוונטיים. בהחלטת הממשלה משנת 2014 נקבע כי ועדת השמות תכלול 26 חברים, מתוכם 20 נציגי ציבור, נציג אחד של הקרן הקיימת ונציג אחד של רשות הטבע והגנים שימונו על ידי הממשלה, וארבעה נציגים של משרדי הממשלה שימונו על ידי השר הממונה עליהם.
לפי ההצעה, הרכב הוועדה יורחב ל-28 חברים, מתוכם 22 נציגי ציבור, "בשל הצורך ביצירת איזון נכון בוועדה המשקף את כלל הדעות המגוונות בחברה הישראלית". הרשימה המקורית כללה 19 חברים, ואולם בשל המחאה מצד שרי מרצ, נוספו שני נציגים מהשמאל: הסופר ועורך הדין ישי שריד, וד"ר יופי תירוש, מרצה בכירה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.
2 צפייה בגלריה
עיסאווי פריג' באולפן ynet
עיסאווי פריג' באולפן ynet
"הערביות היא חלק בלתי נפרד מהארץ הזאת". עיסאווי פריג' באולפן ynet
(צילום: אביגיל עוזי)
השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', מחה על כך שבוועדה יש 21 חברים יהודים ואפס נציגים ערבים. "לאחר ששרי מרצ, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ואנוכי דרשנו את שינוי הרכב הוועדה, הוגשה אותה הרשימה בצירוף שני אנשי שמאל יהודים", אמר פריג'. "הערביות היא חלק בלתי נפרד מהארץ הזו, היא קשורה לכל חורבה, נחל או מעיין, לכן חשוב שגם אזרחים ערבים יהיו חלק מהוועדה. התפקיד שלנו במרצ הוא לקדם זאת, כי ההיסטוריה והמורשת של הארץ הן של כולנו, יהודים וערבים".