ראש הממשלה נפתלי בנט תקף היום (שני) במליאה את חברי האופוזיציה, חיקה את קודמו בנימין נתניהו והקפיד לכנות אותו "חבר הכנסת ביבי" - בניגוד לחלק מחברי סיעת הליכוד שעדיין מכנים את יו"ר האופוזיציה ראש הממשלה. הדיון עוסק ב"מחדל נתב"ג, על רקע העלייה בתחלואת הקורונה וכניסת זן הדלתא לישראל". לטענת בנט, "נתניהו השאיר חורים ענקיים במלאי החיסונים". נתניהו, מנגד, תקף את הממשלה החדשה: "איך הצלחתם לקלקל כל כך מהר מה שעשינו?". ynet העביר את הדיון בשידור חי.
בנט עלה לנאום לאחר שחברי האופוזיציה הטיחו בו דברים קשים במהלך הדיון הסוער. "הקשבתי בקשב רב לנאומים המעמיקים והתמונה הולכת ומתבהרת: ח"כ נתניהו, ח"כ דיסטל וח"כ סמוטריץ' - הפכתם לחמוצים החדשים, אתם רק מקטרים ומתבכיינים", הטיח בנט בחברי האופוזיציה לקול הפרעות בלתי פוסקות וקריאות ביניים במליאה. הדיון התקיים לאחר שהאופוזיציה השיגה 40 חתימות ואילצה את בנט להשתתף בדיון.
11 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"רק מקטרים ומתבכיינים". בנט במליאה
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בנט תקף בחריפות את נתניהו, שאת קולו גם חיקה במהלך דבריו: "אם הייתי ביבי נתניהו הייתי ככה: שעה 20:00, פריצה לשידור, עם סבר פנים רציניות. 'אזרחי ישראל אני, שמאז הרצל לא היה גדול כמוני וכל שריי הם גמדים שאני לוקח להם את הקרדיט', כמו שישראל כץ אמר על נתניהו רק בסוף השבוע". בנט הוסיף ולעג לקודמו בתפקיד: "על כל דבר הולכים לעמוד מול המטוס, איזה פאר עצמי. סגרנו את החורים שאתם השארתם אבל לא על כל שיחת טלפון עם בורלא עושים מסיבת עיתונאים. דחילק, מה קרה".
"ח"כ נתניהו פחד, שבוע אחרי שבוע, לקיים מצעד דגלים ודחה ודחה ופחד, ואז קיימנו. קיוויתי לראות מחיאות כפיים, כלום, רק קיטרתם, כי אתם החמוצים החדשים", המשיך ואמר בנט, שטען כי "שנה וחצי שחבר הכנסת ביבי נתניהו וחברת הכנסת מירי רגב יצרו את מחדל המוטציות עם 6,430 מתים, ואנחנו תוך שבועיים 10. קיוויתי לראות מחיאות כפיים - ורק חמיצות".

11 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
בנט ונתניהו במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
11 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: יואב דודקביץ)
11 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: יואב דודקביץ)
בנט המשיך ב"נאום החמוצים החדשים" שלו ותקף: "אחרי 12 שנות הזנחה בעוטף עזה, של רבבות רקטות שהמדיניות הסוררת של קודמי ח"כ ביבי נתניהו הייתה להוריד את הראש, לספוג, להבליג, פתאום, על בלון וחצי אנחנו מגיבים. אבל איפה הפרגון? איפה הפרגון?". ראש הממשלה עקץ את ח"כ בצלאל סמוטריץ', שמרבה לתקוף אותו, וכינה אותו "האדריכל, היוזם והיוצר של ממשלת האחדות הלאומית, שבזכותו, בזכות הטיפוס על העץ שלו, הוקמה הממשלה".
"המצפן שלנו הוא מה טוב לישראל", אמר בנט. "נכון, אנחנו לא ממשלת אני אני ואני כמו שהיה כאן 12 שנה, כמו שישראל כץ ומירי רגב הטיבו לבטא ומכירים היטב. אנחנו ממשלת אנחנו, אנחנו ממשלת ביחד. בעזרת השם הממשלה הזאת תחזיק ארבע וחצי שנים וכולם מוזמנים פנימה. אתם לא חייבים לגזור את דינכם, אתם יכולים להצטרף, לא יקרה שום דבר. אל תלכו שולל אחרי חלילנים כאלה ואחרים".
ראש הממשלה לשעבר נתניהו עלה אחרי בנט ולא נשאר חייב. "יש לי רק שאלה אחת לממשלת ההונאה של בנט ולפיד: איך הצלחתם לקלקל כל כך מהר את ההצלחה הגדולה שלנו במאבק גד הקורונה? מסרנו לכם מדינה במצב הטוב ביותר בעולם, הבאנו עשרות מיליוני חיסונים, מהר יותר מכל מדינה אחרת, נתנו את החיסונים הללו לאזרחי ישראל מהר יותר מכל מדינה אחרת, הוצאנו את ישראל מהמגפה מהר יותר מכל מדינה אחרת, ושמנו את המגבלות, הורדנו את המסכנות, הורדנו תו ירוק, חזרנו לקניונים".
11 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו לנפתלי בנט והשרים: "איך הצלחתם לקלקל כל כך מהר את ההצלחה שלנו?"
בנימין נתניהו לנפתלי בנט והשרים: "איך הצלחתם לקלקל כל כך מהר את ההצלחה שלנו?"
"יודעים רק לצייץ ולהצטלם". נתניהו
(צילום: ערוץ כנסת)
"איך בנט קורא לזה במילים - בלימה רכה. זאת לא בלימה רכה, זאת בלימה ריקה. ריקה מתוכן ומעשים ובעיקר ממנהיגות. הדבר היחיד שיש לכם זה סלפי וציוצים", אמר נתניהו. "במקום להוביל ולקדם החלטות של ממש אתם יודעים לעשות דבר אחד: לצייץ ולהצטלם". נתניהו טען כי הממשלה אחראית למחדלים במלחמה בקורונה, גם בעניין נתב"ג וגם בנושא החיסונים.
"אתם לא מבינים שאנחנו עומדים בפני התפרצות ? הכתובת על הקיר, כל אחד רואה את זה. אין חיסונים, אין תקנים, אין אכיפת בידודים, אין אכיפת מסכות. ואני שואל למה? פייזר זה אותו פייזר, משרד הבריאות אותו משרד הבריאות, החיסונים אותם חיסונים".
"בציוצים בטוויטר לא מנצחים מגפות ועם ספרים מעותקים לא מצילים חיים", עקץ נתניהו את בנט שכתב ספר על איך לנצח את הקורונה. "אני מזכיר לכם את האמירה שלכם, 'לא קורונה לא מעניין'. אז כנראה שהמאבק בקורונה לא באמת מעניין אתכם כי החזרתם אותנו הרבה הרבה אחורה. דיברתי על החוק הנורבגי ואתם התנגדתם לו, באמת היה טעם לשמור אותו מדוד אבל הגדלתם אותו מעבר לכל דמיון. יש יותר נורבגים בכנסת מאשר בנורבגיה, אולי אתחיל לדבר נורבגית".
11 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו לנפתלי בנט והשרים: "איך הצלחתם לקלקל כל כך מהר את ההצלחה שלנו?"
בנימין נתניהו לנפתלי בנט והשרים: "איך הצלחתם לקלקל כל כך מהר את ההצלחה שלנו?"
(צילום: ערוץ כנסת)
11 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: יואב דודקביץ)
11 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: יואב דודקביץ)
נתניהו הטיח בסיום נאומו כי הממשלה "הפקירה את המאבק נגד הסכם הגרעין המתגבש עם איראן" וכינה את לפיד "ראש הממשלה האמיתי". לדבריו, "בפועל לפיד סיכם באופן מדהים עם האמריקנים במחי יד , בלי מילה של רה"מ הייצוגי בנט או אף אחד, על מדיניות של אין הפתעות בעניין איראן. זאת אומרת שבפעולה שלנו נצטרך להגיד להם מראש ואולי אפילו ידליפו את זה וזה קרה. אני מעולם לא הסכמתי לתת התחייבות כזאת ותוך ימים רה"מ בפועל ויתר על העיקרון הריבוני הזה של הגנת ישראל מאיום קיומי, וזה אומר הכל".
בנט עלה להגיב לנתניהו ואמר כי "מעולם בתולדות ישראל לא היה מישהו שדיבר כל כך הרבה ועשה כל כך מעט בעניין איראן". נתניהו ביקש להשיב על דברי בנט, ובתחילה יו"ר הכנסת מיקי לוי סירב לאפשר לו. רק לאחר שמזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ העירה ללוי שנתניהו רשאי, הוא עלה והודה ליו"ר הכנסת על שתיקן את הוראתו. "זו לא העת לדבר בפעולות ובמעשים במישור המבצעי, המדיני, הכלכלי והמודיעיני שחבריי ואני הובלנו במהלך השנים כדי לעכב ולהסב לאחור את תוכנית הגרעין, וכל אחד יודע את האמת או חלק מהאמת, כי האמת עדיין עלומה. אבל מי שיודע את האמת לגבי הפעולות שלנו זה האיראנים ולא בכדי הם ייחלו שהממשלה שלנו תוחלף בממשלה שלכם. הם יודעים למה".
בפתח הדיון, עלו לנאום חברי כנסת מטעם האופוזיציה. הם הטיחו בבנט דברים על ניהול משבר הקורונה, על מה שהגדירו "מכירת הנגב לרע"ם", ועל החלטתו של שר האוצר ליברמן לשלול את סבסוד מעונות היום לילדים של תלמידי ישיבות. כמה חברי כנסת מהקואליציה עלו גם הם אל דוכן הנואמים והגנו על פעילות הממשלה ויצאו נגד המתקפות מטעם האופוזיציה. ח"כ מנסור עבאס אמר כי "אף אחד לא מכר לרע"ם את הנגב. את הדו-פרצופיות הזו צריך להפסיק. לציבור הערבי בנגב יש זכות לחיות בכבוד".

במהלך הדיון, הוצא ח"כ דוד אמסלם מהליכוד מהישיבה בעקבות דברים שהפנה אל יו"ר הכנסת מיקי לוי. "אתה מכריח אותי להוציא אותך", אמר לוי לאמסלם - שהשיב לו: "אתה צרחת פה כמו תרנגול הודו שנים. מישהו הוציא אותך?".
אחרי שלוי הורה להוציא את אמסלם מהדיון, הוא קרא לעברו: "אתה מתנהג פה כמו בריון אלים. תתבייש. זה מה שאתה עושה מבוקר עד לילה. בריון ואלים". בהמשך חיקה את יו"ר הכנסת לוי, שהורה להימנע מהכנסתו בחזרה ללא קבלת אישור ממנו. אמסלם מחה על כך שיו"ר הכנסת מיקי לוי לא אפשר לו לקרוא קריאות ביניים.
11 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
אמסלם במהלך הדיון הסוער
(צילום: יואב דודקביץ)
11 צפייה בגלריה
עימות בין מיקי לוי ודודי אמסלם במליאת הכנסת
עימות בין מיקי לוי ודודי אמסלם במליאת הכנסת
העימות בין לוי לאמסלם
(צילום: ערוץ כנסת)
בתום דיון "40 החתימות", התקיימה הצבעה על הודעת ראש הממשלה נפתלי בנט, כנהוג בהצבעות מסוג זה. 58 חברי כנסת תמכו בהודעתו מול 52 שהתנגדו.
בנט הודיע אתמול בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי סיכם עם מנכ"ל פייזר על משלוח חיסונים שיגיע לארץ ב-1 באוגוסט. בכך הובטח מלאי חיסונים רציף לישראל, ולכן התאפשר כבר מהיום להמשיך לתת את המנה הראשונה למי שמבקש להתחסן.
11 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
בדרך לחו"ל עוברים בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי )
שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיירו הבוקר במאהל הבדיקות שמוקם בנתב"ג. "היכולת שלנו להשאיר את שערי המדינה פתוחים ומבוקרים לצד הישמעות של האזרחים להנחיות תאפשר למדינת ישראל להגן על עצמה מפני המקור המרכזי שבו מוטציות עשויות להיכנס לפתח מדינת ישראל", אמר השר גנץ.
פורסם לראשונה: 16:31, 12.07.21