2 צפייה בגלריה
ארנון בר דוד
ארנון בר דוד
ארנון בר דוד
(צילום: מוטי קמחי)
עד כה נמנע יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מלהביע דעה בוויכוח סביב המהלך של הממשלה להחלשת מערכת המשפט. כעת הוא מתערב לראשונה בוויכוח, מעביר מסר ראשון לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יריב לוין, אך במקביל מבהיר בשיחות עם בכירים בהסתדרות: "הרפורמה היא נושא מפלגתי מובהק, לא על זה תוכרז שביתה כללית במשק".
"ההסתדרות איננה של מפלגה, ואין מפלגה של ההסתדרות. זה נגמר", אמר בר דוד, "התוכנית של לוין-נתניהו היא נושא פוליטי מפלגתי מובהק, וההסתדרות לא תשבית עליו את המשק. יש פה קואליציה של כל המפלגות, מרצ וש"ס והליכוד והעבודה, ואנחנו לא נסכן את פילוג איגודי העובדים".
לבכירים בהסתדרות הוא אמר השבוע: "אישית, אני מאוד מודאג מהרפורמה. אני לא ישן בלילה. הקולות של הפילוג במדינת ישראל הגיעו לשיא. זה דבר מסוכן. אני מצפה שראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין, שאני מכיר את שיקול דעתם, יסכימו לפשרה, יגיעו להסכמות רחבות על שינוי כה עמוק, ובכך יבלמו מסלול מאוד מסוכן בחברה הישראלית שההשפעה שלו על המשק יכולה להיות חמורה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויריב לוין
בנימין נתניהו ויריב לוין
בנימין נתניהו ויריב לוין
(צילום: שלו שלום)
דבריו הברורים של יו"ר ההסתדרות מצטרפים למהלך שנחשף אתמול ב-ynet של כ-270 אנשי סגל בתחומי הכלכלה והניהול מאוניברסיטאות ומכללות בארץ ובעולם, שפרסמו גילוי דעת בהקשר לנזק הצפוי לכלכלת ישראל כתוצאה מיישום הרפורמות המתוכננות במערכת המשפט. החותמים על גילוי הדעת כתבו: "אנו מתריעים בתוקף כנגד היוזמות הנוכחיות של הקואליציה, שמשמעותן היא שינוי יסודי של שיטת המשטר בישראל וסכנה לעתיד המשק והכלכלה הישראלית".
הסיפור המלא מחר ב"מוסף לשבת" ב"ידיעות אחרונות"