שאדי אבו סחאב, צעיר בן 29, נהרג בצהריים (רביעי) בפיצוץ רכב מסחרי שבו נהג בכפר דהמש השוכן סמוך ללוד. נסיבות האירוע טרם ברורות, והמשטרה פתחה בחקירה. נבדק חשד לרצח או ל"תאונת עבודה". ההרוג, תושב לוד שאינו מוכר למשטרה, פונה באופן עצמאי לחדר המיון בבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם מסרו בהמשך כי הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.
כוחות משטרה רבים הוזעקו לזירת הפיצוץ, ובתום הערכת מצב הטיל מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ), במרחב שפלה. "כלל כיווני החקירה נבדקים", מסרה המשטרה.
4 צפייה בגלריה
רכב מסחרי התפוצץ ועלה באש בלוד
רכב מסחרי התפוצץ ועלה באש בלוד
הרכב המסחרי שעלה באש בלוד
דהמש הוא כפר בלתי-מוכר שבו כאלף תושבים. גם בשנה שעברה אירע שם פיצוץ רכב, שבו נרצחו זכריה מראענה מפורדיס וחוסיין דויקאת מיפו.
לפנות בוקר נרצח ביריות גבר בן 34 בעיר טמרה שבצפון. במשטרה ציינו כי ככל הנראה מדובר בסכסוך בין עבריינים. באירוע נפצע גם צעיר בן 22 באורח קל, ולפי החשד הוא והנרצח נורו בשעה שישבו בחצר של בית.
האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל, ומתחילת השנה נרצחו בה כבר 136 בני אדם. מדובר בנתון שכבר עתה גבוה בהרבה מזה שנרשם בכל השנה שעברה, אז נרצחו במגזר 111 בני אדם, והוא שבר גם את השיא הקודם שנרשם ב-2022, אז נרצחו 128 איש. החשש הוא שאם הקצב הנוכחי יימשך, מספר הנרצחים השנה בחברה הערבית יגיע לשיא דרמטי של יותר מ-200 קורבנות. הנתון המקביל, של מספר הפענוחים המשטרתיים של מקרי הרצח, עומד רק על 14 מקרים מתחילת השנה.