מורה לספורט טיפולי בבית ספר באזור השפלה, שעוכב לחקירה בחודש שעבר בעקבות חמש תלונות על מעשים מגונים בתלמידות צעירות, שוחרר השבוע למעצר בית בתנאים מגבילים. עדויות הורים שהגיעו לידי ynet מגוללות את מסכת המעשים לכאורה שהתרחשו במסגרת מה שהוגדר לטענתם כ"טיפול רגשי". "הבת שלי אמרה לי: 'אימא, בן אדם זר נגע בגוף שלי'. אני שלחתי ילדה לבית הספר והיא השתנתה מקצה לקצה", סיפרה אחת האימהות. החקירה עודנה נמשכת.
יש לכם מידע נוסף? שלחו לנו במייל האדום
"ב-2 במאי יצרו איתי קשר מבית הספר ואמרו לי להגיע בדחיפות. כשהגעתי חשכו עיניי", שחזרה אם לתלמידה בבית הספר בשיחה עם ynet. "המורה לספורט טיפולי הטריד מינית בנות במקום שהיה אמור להיות הכי מוגן. הוא נתן לתלמידות תרגילים ובמהלכם הרשה לעצמו להיצמד לגוף שלהן". האם מספרת כי הפרשה התפוצצה לאחר שאחת הבנות שהגיעה להשתתף בפעילות של המורה שמה לב שמשהו אינו כשורה.
"הבת שלי סיפרה לי שהוא היה מבקש מהן להיצמד לקיר במסגרת פעילות ואז היה מבקש להתקדם קדימה או צעד אחורה ופשוט היה נצמד אליהן", אמרה. "כשדיברתי איתה היה לי נהר של דמעות שלא נפסק".
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
המורה נעצר והורחק מבית הספר למשך חודשיים
(צילום: shutterstock)
"בבית הספר יש ילדים שמגיעים להם כל מיני טיפולים רגשיים, יש גם כיתת שילוב", סיפרה אימא אחרת לתלמידה בבית הספר. "כחלק מזה יש מורה של משרד החינוך שמגיע לשעות מסוימות שבועיות, שמאושרות לילדים האלה, וכדי לטפל בהם הוא עושה להם טיפול רגשי. הוא החליט שכחלק מהטיפול הרגשי של אחד הילדים בכיתה של הבת שלי הוא מעוניין לעשות קבוצה של ילדים כדי להעצים את אותו ילד".
לדבריה, המורה ביקש מהתלמידות לסייע בפעילות: "הוא ניגש לילדות והסביר להן שהוא רוצה שהן יגיעו להעצים את הילד מהכיתה, שהן חברות מדהימות שנותנות לו כוח, ושזה יעשה להן גם טוב. בסוף השכנוע שלו, הוא ביקש מהן גם את הטלפון של אימא כדי לקבל אישור". האם סיפרה כי אכן קיבלה טלפון מהמורה: "הוא אמר לי שהוא רוצה לשלב את הבת שלי כדי לעזור לחבר מהכיתה, אמר שהיא מדהימה, שהבת שלי תתרום".
ראש העיר סיפר ל-ynet כי הוא מכיר ומלווה את הפרשה ואף דאג לליווי פסיכולוגי למתלוננות והוריהם. "מדובר בפצצה מתקתקת. המורה ככל הנראה לימד בעוד בתי ספר ברחבי העיר", אמר גורם בעירייה לאחר שחרורו של המורה ממעצר בית. גם במשרד החינוך אישרו כי הם מכירים את המקרה והוא בבדיקה. גורם המעורה בפרטים הוסיף: "משרד החינוך מנסה להביא את המורה לשימוע כדי שהוא לא יחזור למערכת החינוך ולא יזיק לעוד ילדים. אנחנו באירוע מורכב".

"מי יחזיר לבת שלי את התמימות?"

"אני בספק אם הבת שלי תוכל להשתקם אחרי מה שקרה לה", אמר אמיר, אב לתלמידה בבית הספר. "קיבלתי טלפון בצהריי היום והתבקשתי להגיע לבית הספר בעקבות אירוע של הטרדה מינית שחוותה בתי. כשהגעתי הבנתי שזה הדבר הכי גרוע שאתה יכול לבקש. על פניו המורה משדר אמון, רוגע, מקצועיות וביטחון".
2 צפייה בגלריה
מעשיו של המורה נחשפו בעקבות ערנות של תלמידה
מעשיו של המורה נחשפו בעקבות ערנות של תלמידה
מעשיו של המורה נחשפו בעקבות ערנות של תלמידה
(אילוסטרציה: Shutterstock)
"הבנות סיפרו לי שהייתה למורה איזה רשימה של מי הוא יכול לקחת מהכיתות ותמיד זה היה רק בנות", הוסיף. "הוא פעל בצורה שיטתית וכל הבנות הנוספות חזרו על אותן מעשים ועל אותה פגיעה מצידו. התחושות הן קשות, מי יחזיר לבת שלי את התמימות שהייתה לה? הוא הרס לבת שלי את החיים". ההורים טוענים כי אמנם מותקנות מצלמות בבית הספר, אך המורה ביצע לכאורה את המעשים הרחק מעין המצלמות.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי לאחר ביצוע מגוון פעולות עלה בידי החוקרים להגיע למתלוננות נוספות. נמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת".
המורה מסר ל-ynet באמצעות עורכי דינו: "התיק מתנהל בדלתיים סגורות ותמוה מאוד ש-ynet החליט לפרסם את החשדות בניגוד לצו שופט. מרשנו מדריך מוסמך ל'ספורט טיפולי', הליך טיפולי המיועד לילדים הסובלים מלקויות פיזיות ורגשיות וכולל אלמנטים פיזיים שנועדו לשמירה על בטיחות, 'הובלת תנועה', הנעה למוטיבציה, עידוד, חיזוק רגשי ועוד. השיעורים כולם מצולמים בווידאו ולשמחת מרשנו ולבקשתו, מצויים בידי המשטרה. עוד בדיון הראשון בבית המשפט מרשנו שוחרר ממעצר בשל חולשת הראיות. לו הייתה אמת מאחורי הטענות, מרשנו לא היה משוחרר ממעצר ובוודאי לא מסתובב חופשי ככל האדם כאשר השיעורים כולם מצולמים ומתועדים".