2 צפייה בגלריה
רכבת ישראל עוטה מסכה
רכבת ישראל עוטה מסכה
הפקחים הודיעו על מחלה פתאומית, מספר הרכבות יצומצם
(צילום: דוברות רכבת ישראל)
רכבת ישראל מתמודדת הבוקר (ראשון) עם גל שיבושים חדש על רקע "מחלה מסתורית" של פקחים רבים, שהודיעו על כך באופן פתאומי. ברכבת חששו מפני עצירת תנועת הרכבות מצפון לדרום בשל הבולען הגדול שנפער בנתיבי איילון, אך אלה נפתחו מחדש כבר לפנות בוקר, כעבור שעות נאלצה החברה להתמודד עם בעיה אחרת.
עם תחילת הפעלת לוח הזמנים החדש של הרכבת הבוקר, זינק מספר הפקחים שהודיעו על מחלה והוא עומד כעת על 16, לעומת בודדים ביום רגיל. בשל המחסור הפתאומי נאלצה הרכבת לדלל נסיעות בהמשך היום, מה שיפגע בתדירות הרכבות ויעלה את הצפיפות בקרונות.
2 צפייה בגלריה
רכבת ישראל
רכבת ישראל
היכונו לצפיפות בקרונות
כך למשל בוטלה רכבת אחת בשעה בקו ראשון לציון-הרצליה, ובוטלה רכבת אחת בשעה בקו מודיעין-ירושלים. כמו כן, בוטלה רכבת אחת בשעה בקו לבית שמש ואחת מבאר שבע לדימונה. החלטות לגבי הפעלת הקווים מחר יתקבלו בהתאם למספר הפקחים הזמינים.
אמש והבוקר החלה הרכבת לפעול בלוח זמנים חדש, הכולל את הפעלת קו נתניה-רחובות כקו חשמלי, והחזרת הנסיעות עד חצות, בימי שישי ובמוצאי השבת. עוד הוחלט להוסיף נסיעה שנייה בשעה בקו שבין מודיעין לירושלים. הודעת הפקחים החולים הגיעה אחרי שהרכבת והוועד דיווחו בשבוע שעבר לבית הדין לעבודה על התקדמות במו"מ להסכם עבודה חדש בחברה. בוועד טוענים מצידם כי אין כלל שיבושים הבוקר: "אין שום צעדים ארגוניים ברכבת".