אסיר פלילי בכלא אוהלי קידר הכין מטען חבלה מאולתר בחדרו. המטען אותר בחיפוש שעשתה היחידה המחוזית דרום בסמוך למיטתו בתחילת השבוע, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בשב"ס. אצל האסיר נתפסו גם דוקרן ושרטוטים שמדגימים כיצד להכין את מטען החבלה.
1 צפייה בגלריה
מטען החבלה שהוכן על ידי האסיר הפלילי
מטען החבלה שהוכן על ידי האסיר הפלילי
מטען החבלה והשרטוט
(צילום: דוברות שב"ס)
מדובר באסיר שבשב"ס הגדירו "מועד לאלימות". הוא נשפט למאסר עולם בגין רצח, ולפי הארגון זו לא הפעם הראשונה ששמו נקשר באפשרות של מטען חבלה בכלא. "בעבר היו ידיעות מודיעיניות בדבר תכנון מצידו להכנת מטען חבלה, אשר סוכלו", נמסר.
כעת מתחקרים בשב"ס מה היו כוונתיו של האסיר בהכנת המטען - שהכיל בטריות, בקבוק תרופות דליק, חוטי חשמל ועוד - ונגד מי התכוון להשתמש בו. לפי שב"ס, "הכנת מטען חבלה מאולתר בתוך כותלי הכלא מציג את המציאות שאיתם מתמודדים הסוהרים והסוהרות וכיצד הם צריכים בכל העת לפקוח את עיניהם ולהשתכלל במציאת חומרים אסורים וסיכול אירועים".
בעבר הסתבך האסיר במספר מקרי אלימות נגד אסירים אחרים, וגם נתפסו אצלו חומרים אסורים כמו סוללות, פלא, פותחן שימורים מושחז וסמים. בעברו גם תקף האסיר איש סגל והוגש נגדו אישום בעקבות כך.
מבחינת שב"ס, מדובר בהישג מודיעיני שכן המטען אותר לפני שנעשה בו שימוש. "ככל שהאסירים משפרים את דרכי ההברחה וההסתרה לצד ניסיונות לשיבוש השגרה הקיימת, כך גם סוהרים וסוהרות בשב"ס מתקדמים ומתפתחים - ויהיו תמיד צעד אחד קדימה", אומרים שם.