חברת התעופה המרוקאית, רויאל אייר מרוק, השיקה היום (ראשון) בטקס חגיגי בנתב"ג את קו הטיסות הישיר שלה שלה לישראל. בטיסה של כחמש שעות ניתן יהיה להגיע מקזבלנקה לתל אביב ולהיפך.
לציון האירוע הגיע לישראל הערב הטיסה הראשונה של החברה, ועם נחיתתה הותזו עליה מים באופן חגיגי. בטיסה הגיעה משלחת מרוקאית שכללה אנשי עסקים בכירים ונציגים של עולם התרבות. הם הגיעו להשתתף בסדרת מפגשים כלכליים ותרבותיים עם עמיתיהם הישראלים.
2 צפייה בגלריה
המטוס של חברת רויאל אייר
המטוס של חברת רויאל אייר
המטוס של חברת רויאל אייר מרוק נוחת בנתב"ג
(צילום: עידו ארז )
2 צפייה בגלריה
המטוס של חברת רויאל אייר
המטוס של חברת רויאל אייר
המחלקה הראשונה במטוסי "רואיל אייר מרוק"
(צילום: עידו ארז)
החברה התכוונה להשיק את הקו עוד קודם לכן, בחודש דצמבר, אבל עקב הגבלות הקורונה בארץ וגם במרוקו נדחתה ההשקה. בהתאם לביקוש תשקול החברה בעתיד להוסיף קווים לישראל מערים נוספות.
נשיא חברת התעופה חמיד עדו אמר במסיבת עיתונאים בנתב"ג: "אני מקווה שהמאמץ שלנו יקרב גם בין האנשים. אנחנו נוכל לקרב את יוצאי מרוקו למולדתם, לפתח את הקשרים המסחריים ולבסוף לאפשר לישראלים לבקר במרוקו. הישראלים יוכלו להינות מהרשת שלנו עם 80 קונקשיינים באפריקה - שם אנו חברת התעופה הגדולה ביבשת".
השקת הקו החדש תתבצע תחילה בארבע טיסות שבועיות, ובעתיד הקרוב תוגבר התדירות לחמש טיסות שבועיות. הטיסות יהיו במטוסי בואינג 737.
לשאלת ynet האם בחברה כבר החלו להכין ארוחות כשרות לטובת הקו, עדו הפתיע ואמר שאין בכך צורך חדש, וכי כבר עשור שהחברה מגישה אוכל כשר למי שרוצה בכך. "זהו לא נושא חדש עבורנו. כיום יש לנו נוסעים יהודים רבים שטסים ממרוקו, בעיקר לניו יורק וקנדה, ככה שיש לנו ארוחות כשרות".
חברת התעופה, שמכונה גם "הכנפיים של מרוקו" נחשבת לחברה מובילה באפריקה מאז הקמתה ב-1957. הצי שלה כולל כ-50 מטוסים והיא טסה ל-80 יעדים בעולם. החברה קיבלה פרסים רבים, ובין היתר היא הוכתרה על ידי ארגון Skytrax כחברת התעופה האזורית הטובה ביותר באפריקה זו השנה השישית ברציפות. בנוסף, היא נבחרה באחרונה לחברת התעופה הטובה ביותר באפריקה של מגזין Global Traveler.