ביהודה ושומרון יש לא מעט "דם חדש" שנכנס למערכת בעקבות הבחירות לרשויות המקומיות. במועצות מסוימות מדובר בדרמה של ממש, אף שעדיין בחלקן התוצאות לא סופיות וממתינים לקולות החיילים מהחזית. בסך הכול ישנם תשעה ראשי רשויות חדשים מתוך 25, ואם עודד רביבי לא ייבחר באפרת, יהיו עשרה ראשי מועצות נכנסים.
2 צפייה בגלריה
שלמה נאמן
שלמה נאמן
השינוי הגדול ביותר. שלמה נאמן
(צילום: שלו שלום, TPS)
השינוי הגדול ביותר התרחש במועצה האזורית גוש עציון, שם נבחר לתפקיד ירון רוזנטל שהדיח את ראש המועצה המכהן שלמה נאמן, מי שגם מכהן כיו"ר מועצת יש"ע. כאמור, מדובר בשינוי מהותי ביותר, שכן נאמן הוא ראש מועצה מכהן שזכה לתמיכת הליכוד והציונות הדתית.
רוזנטל הוא יו"ר בית הספר שדה כפר עציון ודמות מאוד מוכרת ביישובי הגוש. רוזנטל, שכבר התמודד בעבר כמה פעמים ולא הצליח לנצח, דיבר בקמפיין שלו בעיקר על שינויים מעשיים עבור התושבים - מפתרונות לפקקים, דרך חינוך ועד לתרבות מגוונת. העניין הוא שבגוש עציון, כמו במועצות נוספות ביהודה ושומרון, יש לא מעט השלכות מדיניות - בעיקר בהקשרים של בנייה והיחס לנושא מאחזים בלתי חוקיים. יהיה מעניין לראות כיצד יתנהל רוזנטל מול הממשלה הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
יתמודד מול יאיר שטבון בסיבוב שני. אורן חזן
יתמודד מול יאיר שטבון בסיבוב שני. אורן חזן
יתמודד מול יאיר שטבון בסיבוב שני. אורן חזן
(צילום: ירון ברנר)
דרמה נוספת התרחשה בקרני שומרון, שם הודח ראש המועצה המכהן יגאל להב על ידי יהונתן קוזניץ. שינוי משמעותי נוסף צפוי להתרחש בעיר אריאל, שבה אורן חזן ויאיר שטבון יתמודדו בסיבוב שני. עוד ראש מועצה חדש הוא אלירם אזולאי, שניצח בבחירות לראשות המועצה האזורית הר חברון. שינויים נוספים חלו גם במעלה אדומים, שם אחרי יותר מ-30 שנים ראש העיר בני כשריאל פינה את מקומו לגיא יפרח. גם בבית אריה חל שינוי, כאשר שרון אלפסי נבחר והדיח את יהודה אלבוים.
בקדומים נבחר לראשות המועצה עוזאל ותיק, שזכה לתמיכת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' המתגורר ביישוב. הוא גבר על שני המתמודדים הנוספים כבר בסיבוב הראשון וזכה ל-47% מקולות הבוחרים. ותיק שימש בעבר כסמנכ"ל הרכבת הקלה וראש אגף בכיר בתקשורת, דוברות והסברה במשרד הפנים.
יש לציין כי ראשי המועצות הבולטים נותרו בתפקידם. ראש מועצת שומרון יוסי דגן זכה לניצחון בולט וחד-משמעי כאשר זכה לתמיכה של יותר מ-80 אחוזים. בבנימין לא היו מתמודדים בכלל נגד ראש המועצה המכהן ישראל גנץ, שימשיך לכהונה נוספת. כך גם באלקנה, בבקעת הירדן, בהר אדר, במגילות ים המלח, בעמנואל, בחברון, באלפי מנשה, ובמודיעין ובבית"ר עילית. בקדומים ובקריית ארבע התוצאות עדיין לא סופיות.
בניגוד לשאר חלקי הארץ, ביהודה ושומרון נבחרי הציבור נכנסים לתפקידם מיד לאחר היבחרם, ללא שבועות של המתנה והעברת מקל.