אדם חמוש פתח באש אמש (שבת) בסופרמרקט בעיר באפלו במדינת ניו יורק. גורמים רשמיים בארה"ב אמרו לסוכנות הידיעות AP שלפחות 10 בני אדם נהרגו ושלושה נפצעו בירי. המשטרה מסרה שהיורה בן ה-18 נלכד.
4 צפייה בגלריה
החשוד בירי מובל באזיקים
החשוד בירי מובל באזיקים
החשוד בירי מובל באזיקים מחוץ לסופרמרקט
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
ארה"ב ירי ב סופרמרקט בעיר באפלו מדינת ניו יורק
ארה"ב ירי ב סופרמרקט בעיר באפלו מדינת ניו יורק
מחוץ לסופרמרקט שבו היה הטבח
(צילום: AP)
היורה נכנס לסופרמרקט בסביבות 14:30 שעון ניו יורק. לפי עדי ראייה הוא היה חמוש ברובה ולבש בגדי צבא ושכפ"ץ. הירי היה בשכונה שרוב תושביה שחורים, במרחק קילומטרים בודדים מלב העיר. לפי החוקרים ייתכן שהיורה העביר את מסע ההרג בשידור חי באינטרנט. החוקרים בודקים את הטענה שהוא פרסם "מניפסט" לפני שביצע את הטבח.
מפכ"ל משטרת באפלו ג'וזף גרמליה אמר בתדרוך לכתבים כי החמוש התעמת עם שוטרים במסדרון בחנות, ואף החזיק אקדח צמוד לצווארו, אך שוכנע להפיל את הנשק ולהיכנע. גרמליה הוסיף כי החמוש ניהל קרב יריות עם שוטר לשעבר שעבד כמאבטח בחנות, ושנרצח גם הוא בידי החשוד. מפקד לשכת השטח של ה-FBI בבאפלו סטיבן בלוניה מסר שהמתקפה תחקר כפשע שנאה וכמעשה של "קיצוניות אלימה ממניעים גזעניים". לפי דיווחים ראשוניים מדובר באדם שדוגל ב"עליונות לבנה".
"זה יום של כאב גדול עבור הקהילה שלנו", אמר ראש העיר באפלו ביירון בראון לכתבים. "רבים מאיתנו ביקרו בסופרמרקט הזה פעמים רבות. אנחנו לא יכולים לתת לאדם מלא השנאה הזה לפלג את הקהילה שלנו או את המדינה שלנו", הוסיף. בראון סיפר שהוא קיבל שיחות מהבית הלבן ומהתובעת הכללית של ניו יורק לטישה ג'יימס. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עודכן על הירי ואמר כי הוא מתפלל לשלום הפצועים.
4 צפייה בגלריה
ראש העיר באפלו ביירון בראון לאחר הירי
ראש העיר באפלו ביירון בראון לאחר הירי
ראש העיר באפלו ביירון בראון לאחר הירי
(צילום: AP)
מושלת מדינת ניו יורק קת'י הוקול, ילידת העיר באפלו, אמרה אמש שהיא עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות וחקירת הירי. היא הוסיפה שמדינת ניו יורק הציעה סיוע לרשויות המקומיות.
המשטרה חסמה את הגישה לסופרמרקט אחרי הירי, והרחיקה את הקהל שהתאסף באזור. המושלת הוקול ביקשה מהתושבים להתרחק מאזור הירי, ולהישמע להנחיות של רשויות אכיפת החוק.
פורסם לראשונה: 23:42, 14.05.22