המפגינה שיו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן חטף ממנה מגפון אתמול בלילה (בין שישי לשבת) בניו יורק הגישה נגדו תלונה במשטרה. "אף פעם בחיים לא הייתי בתגרה פיזית, והייתי מבוהלת אחרי שזה קרה", סיפרה. "חששתי מאוד להגיש תלונה בגלל האופי של הבן אדם, התפקיד שלו ומי שהוא. אני ישראלית ומתכוונת לחזור לארץ אחרי סיום הלימודים שלי כאן. יש לו המון כוח והוא יכול איכשהו לסובב את הסיפור הזה ולהפנות אותו נגדי". בינתיים, יותר מאלף איש הפגינו אחר הצהריים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, אחרי העצורים הרבים במחאות שלשום.
5 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן ומהמפגינים נגד הרפומה
שמחה רוטמן ומהמפגינים נגד הרפומה
המוחים קישרו בין האירועים. רוטמן והמגפון, והמפגינים בקיסריה
(צילום: שני גרנות לובטון)
5 צפייה בגלריה
מפגינים הולכים אחרי שמחה רוטמן בעת ביקורו בניו יורק
מפגינים הולכים אחרי שמחה רוטמן בעת ביקורו בניו יורק
"אגרסיבי ורדוף". רוטמן והמחאה
(צילום: שני גרנות לובטון)
לדברי המפגינה, "פשוט קראתי קריאות נגדו על מה שהוא עושה לעם ישראל, והוא פשוט רצה שזה ייפסק - אז הוא תקף אותי. הוא אגב בשום שלב לא לקח על זה אחריות, אלא טען שהוא הקורבן ושאני תקפתי אותו בצעקות. זה די מעורר רחמים, מדהים שהוא לא יודע לקחת אחריות על המעשים שלו, כמו ילד. הוא יכול היה לבקש סליחה ולהודות שטעה".
"הופתעתי מאד מהתגובה הילדותית האלימה, במקום לענות לי ולדבר - הוא חטף לי את המגפון באלימות", הוסיפה. "אני מרחמת עליו כי בסוף הוא עובר נידוי חברתי מאד גדול בגלל מה שהוא עושה לעם ישראל, וזה הרי עונש מאד גדול ביהדות. הוא כעס וזעם - והוא פשוט התפרץ עם כל זה עליי. כמובן שאי אפשר שלא לשים לב לזה שהיו שם ארבעה גברים בנוסף אליי, ומכל האנשים שקראו נגדו קריאות, הוא בחר לתקוף דווקא את האישה - מקרה קלאסי של חזק על חלשים".
המפגינה הוסיפה כי רק אחרי שמאבטחי שב"כ הורו לרוטמן להחזיר לה את המגפון, הוא השיב לה אותו. "מכל המפגינים שהקיפו אותו, הוא בחר לתקוף את האישה היחידה בחבורה", אמרה. "אחרי שהוא תלש לי את המגפון מהצוואר, היה עוד אירוע שבו הוא הסתובב ונעמד מולי, נצמד אליי כמה שהוא היה יכול כשרק המגפון מפריד בינינו והוא איים עלי. הגוף שלו היה הרבה יותר גדול משלי והוא ניסה להדוף אותי אחורה. האמת שהסתכלתי עליו ברגע הזה ויותר מהכול אני חושבת שריחמתי עליו. ראיתי אדם אגרסיבי מאוד, אבל גם רדוף, ואולי אפילו מבוהל שכאילו איבד את הדרך. התנתק מהעם שלו. אני מקווה שהוא לא מביא את האלימות הזו והתסכול הביתה. בעיקר אני מקווה שהנשים שבחייו לא צריכות להתמודד עם אגרסיות כאלה ושהוא מטפל בעצמו".

5 צפייה בגלריה
גידי ברן עצור בניידת
גידי ברן עצור בניידת
"צריך להרעיד את המדינה". גידי ברן עצור בניידת
5 צפייה בגלריה
מפגינים מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
מפגינים מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
המפגינים בקיסריה, אתמול
(צילום: אביהו שפירא)
המפגינה שהחזיקה את המגפון, סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת קולומביה, צעקה לעבר רוטמן בין השאר: "אתה לא מתבייש. למה אתה בורח מאיתנו כל הזמן. למה אנו צריכים לשחק איתך חתול ועכבר בעיר. בוועדת חוקה אתה לא מפסיק להוציא אנשים שלא מסכימים איתך, כי אתה חלש אינטלקטואלית. אתה לא יודע להשתמש בטענות של אנשים נגדך וסותם לאנשים את הפה. אתה צריך להתבייש".
שני גרנות-לובטון, שמארגנת את ההפגנות בניו יורק מתנועת UnXeptable ותנועת אחים לנשק במנהטן, תקפה גם היא: "מנהטן היא לא חדרה, פה עדיין יש דמוקרטיה ולכן אנחנו יכולים להגיד לרוטמן בפרצוף מה שאנחנו רוצים ואף שוטר לא יעצור אותנו על מימוש חופש ביטוי בסיסי". בשלב מסוים רוטמן התפרץ לעבר אחת הצועדות, חטף והפיל לה את המגפון באגרסיביות.
פעילי המחאה חיכו לרוטמן ליד מלון ווסטין בגרנד סנטרל, שם נפגשו השרים וחברי הכנסת עם שליחי הסוכנות היהודית, וליוו אותו ברגל כל הדרך עד למלון שלו. המפגינה סיפרה כי בשלב מסוים רוטמן "איבד עשתונות" ותלש את המגפון מהצוואר שלה, ו"מזל שהרצועה של המגפון נקרעה כשהוא עשה את זה". אותה מפגינה, שהיא עורכת דין במקצועה, הגישה כאמור תלונה במשטרת ניו יורק על הטרדה.
לאורך שישי בערב הפגינו 200 ישראלים ויהודים אמריקנים מול פגישת השרים וחברי הכנסת עם שליחי הסוכנות במלון ווסטין. המפגינים עשו קבלת שבת במחאה נגד המהפכה המשפטית. מטעמם נמסר: "אנחנו עומדים פה בסולידריות עם המפגינים האמיצים בקיסריה, שהותקפו באלימות ברוטלית".
5 צפייה בגלריה
מחאה נגד המהפכה המשפטית בקיסריה מול ביתו של נתניהו
מחאה נגד המהפכה המשפטית בקיסריה מול ביתו של נתניהו
"בישראל אזרחים מפגינים ואף דיקטטור לא יחליט אחרת"? משה רדמן אחרי מעצרו
בכניסה לאירוע שאירח ה-JNF היה עימות גם בין המפגינים לשר הקליטה אופיר סופר מהציונות הדתית. קודם לכן רדפו המפגינים גם אחרי שר המדע אופיר אקוניס, שסייר במעבדות במנהטן. מדענים ישראלים תלו שלטי "בושה" לאורך מסלול הסיור של השר וכן הפגינו נגדו בחוץ.

המפגינים חזרו לקיסריה

המוחים בניו יורק קישרו בין מעשיו של רוטמן לבין האלימות במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לביתו הפרטי בקיסריה ומול תחנת המשטרה בחדרה. 3 בני אדם נעצרו באותה מחאה ונלקחו לחדרה, שם נעצרו עוד 14 מפגינים שהגיעו לתמוך בהם. כולם שוחררו עד לשעות הצהריים אתמול. בנוסף, יותר מאלף מפגינים שבו לבית אחר הצהריים אתמול לזמן קצר, וחלקם גם זעמו על השוטרים שהגיעו: "אתם ביזיון, הרבצתם לנשים. אתם משרתים את המלך הנאשם, אבל אנחנו לא נוותר".
פורסם לראשונה: 16:31, 03.06.23