1 צפייה בגלריה
רולאפס
רולאפס
מכיל גלוקוז וסירופ תירס. רולאפס
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) אזהרה מפני צריכת הממתק רולאפס, שהפך לשיגעון עולמי בגלל טרנד שנולד בטיקטוק. "מי לא שמע על הממתק הזה וראה סרטונים ויראליים שלו עוטף גלידה, חורך ומציף את הרשתות החברתיות?", נכתב בהודעה, "אפילו שמענו אתמול שניסו להבריח כמות גדולה שלו בנתב"ג. זה שהממתק מצטלם טוב, מעורר באזז ושיח ברשת - לא אומר שזה בריא לכם ולילדים שלכם".
אתמול פורסם כי במכס בנתב"ג נתפסו ביום שישי האחרון, עם כניסתם לארץ, זוג אמריקנים שנשאו עמם שתי מזוודות שהכילו יחד לא פחות מ-170 ק"ג רולאפס. זוג נוסף, בעל ואישה, נתפסו כשברשותם 33 ק"ג של הממתק. לפי הדיווח, נתפסו בסך הכול 300 ק"ג של הממתק בשבוע אחד.
בזמן שבארה"ב, למרות הביקוש הרב, עדיין ניתן להשיג חבילה של 10 יחידות במשקל 141 גרם בשלושה דולרים בלבד, כלומר 10.90 שקלים למארז ו-1.09 שקלים ליחידה, בארץ אזלו הרולאפס מהמדפים תוך זמן קצר - והם נמכרים במחירים הגבוהים פי 20, 30 ואפילו 50 מבארה"ב.
"לפני שמצטרפים לטרנד ומשלמים מחירים מופרכים על ממתק שעוטף גלידה, אולי כדאי שתכירו כמה מהרכיבים שהוא מכיל - גלוקוז, סירופ תירס וסירופ תירס מיובש הם כולם סוכר - המון סוכר ומסוגים שונים", ציין משרד הבריאות.
עוד נכתב בהודעה כי "צריכת סוכר נמצאה קשורה בעלייה במשקל. אל צריכת סוכר מיוחסות מגוון תחלואות נלוות כגון מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2, כבד שומני, סרטן, עששת ועוד. בנוסף, כל הסוכרים עלולים להחמיר תסמינים של ADHD ולהשפיע על דפוס התזונה ובחירת מזונות. עקב כך, כבר ב-2015 ההמלצות התזונתיות לציבור מטעם גופים ממשלתיים וארגוני בריאות רבים כללו הפחתה משמעותית של צריכת סוכר".
המשרד הוסיף כי "שמן דקלים ושומן שעבר הידרוגנציה מכילים רמות גבוהות של שומנים רוויים, המעלים את הכולסטרול הרע ואת הסיכון למחלות לב וכלי הדם. זאת בנוסף לבירוא היערות לצורך הפקת השמן, שזו השפעה שלילית עצומה על הסביבה. חומרי טעם וריח טבעיים ומלאכותיים מקנים פרופיל טעמים לא טבעי העשוי להשפיע על דפוס אכילה, בחירת מזונות ותחושות רעב ושובע".

עמוס דיארי, יבואן ממתקים, ציין בריאיון לאולפן ynet: "אני כמעט 40 שנה בתחום. עברנו את 'המורדים', 'פוקימון' וטרנדים נוספים, אבל גימיק כזה לא היה. אין בזה משהו מיוחד. זה מוצר שנמכר המון שנים בארה"ב, שבע שנים בארץ, הגימיק של הגלידה עשה את כל ההבדל".
קיבלת כבר הצעות יוצאות דופן בנוגע לסחורה? "וואי וואי. 'תן לי את כל המכולה, תן לי עשרה משטחים, כל מחיר'. בדרך כלל מתווכחים על המחיר. אני עובד עם המגזר הערבי, שם בדרך כלל אומרים שרוצים למכור אחד בשקל לצרכן. אני מקבל פניות מהמגזר הערבי בכל מחיר, חמישה שקלים ליחידה, 50-40 שקלים לקופסה".
לדבריו, "כמו כל טירוף, גם הטירוף הזה הולך להיגמר מהר מאוד. ותיקי העם עוד יזכרו את הספינרים שגם אז המחיר שלהם נסק. אתגר הטיקטוק הבא לא יהיה עם רולאפס, הוא יהיה עם משהו אחר".