"סחטו תלמידים בעשרות אלפי שקלים": המשטרה עצרה הבוקר (חמישי) חמישה תלמידים מבאקה אל גרבייה, בני 14-13, בחשד לסחיטה ואיומים ותקיפת תלמידים אחרים שלומדים בחטיבת ביניים בעיר. מעצרם של שלושה מהחשודים, בני 14, הוארך עד ליום ראשון - ושני בני 13 שוחררו למעצר בביתם.

החקירה נפתחה במשטרת באקה אל גרבייה לאחר קבלת תלונות מהורי הקורבנות, שסיפרו כי "הילדים עברו סחיטה ואיומים בשירותים של בית הספר, ולפעמים הסוחטים חיכו להם בכניסה ואיימו עליהם 'אתם צריכים לשלם לנו כסף, אחרת נפגע בכם קשה'".
לטענתם, הילדים ביקשו מהם כסף בשטרות, בדרך כלל בסכומים של 50 או 100 שקלים ושילמו "פרוטקשן" באלפי שקלים. אחד הילדים שילם 7,000 שקלים, שני שילם 5,000 וילד נוסף שילם 2,000 . "לא חשבנו שהם לוקחים את הכסף בגלל סחיטה", אמרו ההורים. "בשלב מסוים ההתנהגות שלהם הייתה מוזרה, ואז גילינו את הודעות האיום שהם היו מקבלים.
"הם לא הסתפקו באיומים, אלא היו גם תוקפים ומקללים. קשה לנו לעכל את המקרה החמור ואנחנו לא מבינים איך מערכת החינוך לא טיפלה בו כשהתחיל. הבנו שהיו תלונות כבר בשנה שעברה, הן הגיעו למשרד החינוך אבל לא טופלו. הפקירו את התלמידים וזאת התוצאה. אנחנו פונים לכל ההורים לבדוק אם הילדים עברו איומים או סחיטה. חשוב שתהיה להם אווירה חינוכית נוחה ולא מאיימת".
1 צפייה בגלריה
אילוסטאציה משאטרסטוק של שירותים בבית הספר
אילוסטאציה משאטרסטוק של שירותים בבית הספר
שירותי בית ספר. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לאחר פרסום המקרה בבית הספר התברר להורים נוספים כי גם ילדיהם סבלו מאיומים. "הם היו משלמים כסף לסוחטים כדי להשתמש בשירותים. אנחנו שוקלים להגיש תלונות".
שי לוי, קצין החקירות בתחנה, אמר כי "החקירה הסמויה חשפה חשד לסחיטה ואיומים על ידי קטינים שסחטו תלמידים בעשרות אלפי שקלים. לאחר מעצרם הגענו לממצאים שקושרים אותם למקרים. שוטרי תחנת באקה אל גרבייה ימשיכו לפעול בכל המישורים למניעת אלימות ופגיעה בחסרי ישע".