הסכם תיחום הגבול הימי הצפוני בין ישראל ללבנון הונח הערב (רביעי) על שולחן הכנסת, בזמן הפגרה. מוקדם יותר אישרה הממשלה שלא להצביע על ההסכם בכנסת.
יו"ר הכנסת מיקי לוי ומזכיר הכנסת דן מרזוק הציגו את ההסכם בפני מליאה ריקה. "שמעתי את גורמי הביטחון ולמדתי את פרטי המחלוקת והבנתי את חשיבות ונחיצות ההסכם. בביקורי המדיני בפריז הבהרתי למארחיי באסיפה הלאומית ובסנאט הצרפתי את חשיבות ההגעה להסכם והתרעתי בפניהם על הסכנה שחיזבאללה מציב לאזור וללבנון", אמר לוי.
• לקריאת ההסכם כפי שהועבר לח"כים - לחצו כאן

2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת ואסדת הגז כריש
מליאת הכנסת ואסדת הגז כריש
מליאת הכנסת ואסדת הגז כריש
(צילום: עמית שאבי, AFP)
"הבהרתי גם שללא ההסכם ישראל תזרים גז מכריש ברגע שיהיה פעיל ואם חיזבאללה ינסה לפגוע בו, ישראל תגיב בעוצמה", הוסיף לוי. "אני שמח שצרפת וארה"ב סייעו להגעה להסכם החשוב הזה ששומר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל".
חברי הכנסת יוכלו לעיין בהסכם במשך 14 יום ובעוד שבועיים הממשלה תאשר אותו בהצבעה דה-פקטו. הליך האישור צפוי להסתיים ב-26 באוקטובר - כשבוע לפני הבחירות לכנסת.
בישיבת הממשלה אחר הצהריים הציגו גורמי המקצוע את עקרונות ההסכם והשפעותיו בחיזוק הביטחון הלאומי והיציבות האזורית. ההסכם ודברי ההסבר עתידים להיות מוצגים גם בוועדת חוץ וביטחון. ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי לזמן את כל ראשי מפלגות האופוזיציה על מנת להציג להם את ההסכם, ולא רק את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.
מוקדם יותר אישר גם הקבינט המדיני-ביטחוני את ההסכם, כשכל השרים הצביעו בעד מלבד שקד שנמנעה. ראש המוסד דדי ברנע אמר בישיבת הקבינט שההסכם לא טוב לחיזבאללה. לדבריו, נסראללה לא היה חלק מהמשא ומתן על הסכם הגז ומשהבין שמסתמן מרחב הסכמות גדול הוא רצה להשתמש בהזדמנות ולגזור קופון.
עוד אמר ברנע ש"נסראללה במלכוד. לאורך כל השנים הוא לא רצה שלבנון תחתום על הסכמים עם ישראל כי זה נותן לגיטמציה לישראל. אבל משהבין שמסתמן כאן מרחב הסכמה והציבור הלבנוני תומך בהסכם ורואה בו משהו שישפר את מצבו הקשה – הוא החליט לקחת על זה טרמפ".