שני פלסטינים נורו אמש (יום שני) למוות בעימות עם מתנחלים בעקרבא, סמוך למחסום גיתית. לטענת גורמי ביטחון, האירוע החל בדיווח על תקיפת רועה צאן ישראלי על ידי פלסטינים במקום, ואז התפתחה התקהלות אלימה שכללה זריקת אבנים.
לטענת המתנחלים, הירי שגרם להרג הפלסטינים לא בוצע על ידם, אלא על ידי כוח צבאי שהגיע לזירה ונקלע ל"סיטואציה מסכנת חיים". עם זאת, גורמי הביטחון הכחישו זאת, ואז גם הגיעה הודעה רשמית מדובר צה"ל שהבהירה: "מתחקיר ראשוני עולה כי הם לא נורו על ידי כוח צה"ל". האירוע מתוחקר גם על ידי משטרת ישראל. גורמי ביטחון הסבירו כי "אחרי פיזור ההתקהלות ופינוי הפורעים נשמעו קולות ירי", במקום נמצאו על ידי הכוח הצבאי שני פלסטינים ירויים, ללא רוח חיים.

באותו רגע שחזרו לזירת העימות כוחות הביטחון, היו לטענת הגורמים מספר ישראלים שברחו משם מיד. "בשום שלב החיילים לא הרגישו מאוימים. בוצע ירי לאוויר טרם הירי שפגע בפלסטינים כדי לפזר את ההתקהלות", הם מבהירים - ולמעשה סותרים את גרסת המתנחלים.
בזמן הירי לעבר הפלסטינים, מתעקשים גורמי הביטחון, לא היה אף לוחם במרחב. "כשהחיילים הגיעו הם ראו שתי גופות מוטלות על הקרקע".
לפי גרסת המתנחלים, למעלה מ-50 פלסטינים מהכפרים הסמוכים תקפו באלות ואבנים רועי צאן יהודים מחווה חקלאית סמוכה להתנחלות גיתית שבבקעה. הרועים דיווחו על כך למוקד הביטחון שהקפיץ את כוחות צה"ל - שלטענתם ירו בפלסטינים. גרסה זו כאמור הוכחשה על ידי גורמי ביטחון.
1 צפייה בגלריה
עימות בין מתנחלים לפלסטינים בח'רבת א-טוויל בעקרבא
עימות בין מתנחלים לפלסטינים בח'רבת א-טוויל בעקרבא
גרסאות סותרות בין צה"ל למתנחלים. "הירי בפלסטינים - רק אחרי שהכוחות עזבו"
(צילום: עיריית עקרבא)
ארגון "יש דין" מסר כי מבדיקה ראשונית שביצע תחקירן מטעמו, עשרות מתנחלים חמושים הגיעו למקום ועשו שימוש בנשק. לפני שלושה שבועות, טוען הארגון, נהרג במקום פלסטיני אחר בנסיבות דומות.
התקרית הזו מגיעה בימים מתוחים ממילא בשטחים, לאחר שלפני ימים אחדים אותרה גופתו של הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 - שיצאה לרעות בחווה בבנימין ונרצח בפיגוע. בימים מאז נרשמו כמה עימותים בין מתנחלים לפלסטינים ביהודה ושומרון. במערכת הביטחון חששו כי הפיגוע שבו נרצח עלול להצית את האזור.
פורסם לראשונה: 23:12, 15.04.24