נזק כבד נגרם הערב (שישי) למבנים ביישוב דוב"ב שבגליל העליון, בהם בית כנסת, כתוצאה מירי טילים של חיזבאללה מלבנון. התרעות בלתי פוסקות המתריעות מפני ירי טילים וחדירת כלי טיס עוין הופעלו אחר הצהריים ובערב בקריית שמונה וביישובי הגליל.
הנזק ביישוב דוב"ב והפגיעה בבית כנסת
(צילום: דוברות מרום הגליל)

2 צפייה בגלריה
הנזק בגליל העליון
הנזק בגליל העליון
הנזק בדוב"ב בגליל העליון
המועצה האזורית הגליל העליון מסרה כי בנוסף זוהו כמה נפילות באזור מנרה שבאצבע הגליל. במקום לא הופעלו אזעקות, ולא דווח על נפגעים. לפני כן זוהתה נפילה גם באזור התעשייה הדרומי בקריית שמונה, ונפילה נוספת הייתה גם בשטח פתוח ליד הקיבוץ מלכיה שבגליל העליון. לא היו נפגעים, ובהמשך חיזבאללה לקח אחריות על ירי שני טילי בורקאן לעבר היישוב.
בהמשך שוגרו כ-20 רקטות וטילי נ"ט נוספים מלבנון לעבר יישובי הגליל. בתוך כך, חיזבאללה לקח אחריות על ירי טילי "פלק" ליישוב דוב"ב וירי נוסף למנרה. ארגון הטרור פרסם עשר לקיחות אחריות על ירי לישראל מהבוקר, כשבמקביל רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה הערב על תקיפות ארטילריות בדרום המדינה.
במהלך היום חוסלו שני מחבלי חיזבאללה, וחמישה נוספים נפצעו, בתקיפות חיל האוויר במהלך היום בדרום לבנון. מדובר צה״ל נמסר כי "לוחמי יחידה 869 זיהו מחבלים שנכנסו למבנה צבאי במרחב מרון א-ראס שבדרום לבנון, וזמן קצר לאחר מכן מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה, לצד מבנה צבאי נוסף של ארגון הטרור במרחב מיס אל-ג'בל". עוד נמסר כי "מוקדם יותר יורטה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לישראל משטח לבנון, וכוחות ארטילריה ביצעו אמש ירי להסרת איום במרחב מרווחין".
בתוך כך, חיזבאללה הודיעה על מותם של שניים מפעיליו בדרום לבנון: חסן עאדל א-שעבי מטיר חרפא בדרום לבנון וחסין נביל אל-מולא. מאל-בקאע. מפרוץ המלחמה ארגון הטרור השיעי הודיע על 315 הרוגים משורותיו.
נזק׳ים מתקיפת צה"ל במיס אל-ג'בל שבדרום לבנון

תיעוד מתקיפות צה״ל בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

תיעוד מהיירוטים במהלך הלילה
(צילום: דובר צה"ל)

הערב מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא נאום במסגרת הטקס לזכרו של נשיא איראן איברהים ראיסי שנהרג בהתרסקות מסוק, ואמר כי "אם נתניהו ירצה להמשיך בתוקפנות - הוא יילך לתהום. עזה הפתיעה אתכם ב-7 באוקטובר, חיזבאללה הפתיע אתכם ב-8 באוקטובר בפתיחת החזית, תימן הפתיעה אתכם ועיראק הפתיעה אתכם". הוא פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "תצפה להפתעות מההתנגדות שלנו. למדנו את כל התרחישים שישראל יכולה לפנות אליהם בחזית שלנו".
מוקדם יותר דובר צה"ל פרסם תיעוד מיירוט שני הכטב"מים שעשו את דרכם לישראל מכיוון מזרח במהלך הלילה, ושני כטב"מים שעשו את דרכם לאזור הצפון. בנוסף לכך, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שנעה לעבר ישראל משטח לבנון בשעות הבוקר המוקדמות.