סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, משה סעדה, זומן היום (חמישי) לשימוע לפני פיטורים בשל חוסר התאמה לתפקיד. כך הודיעה לו הפרקליטות שהתבססה על קביעה של מבקר מדינה. במשרד המשפטים הדגישו כי השימוע הוא עוד צעד במהלך שהחל עוד בתקופתו של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן.
סעדה, שנחשב לאופוזיציונר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הגיש בעבר את מועמדותו לתפקיד פרקליט המדינה ועמד כמה פעמים במוקדי החיכוך בין מח"ש, המשטרה ומשרד המשפטים. לפני כחמש שנים הוא מילא את מקומו של ראש מח"ש הקודם, אורי כרמל, למשך שנה - ולאחר שפרש מסיבות בריאותיות סעדה נחשב גם למועמד המוביל לתפקיד. מפכ"ל המשטרה דאז, רוני אלשיך, התנגד למינוי - ובמקום סעדה מונתה עו"ד קרן בר מנחם, שהיחסים בינה לבין סעדה ידועים כרעועים.
1 צפייה בגלריה
עו"ד משה סעדה ועו"ד קרן בר מנחם
עו"ד משה סעדה ועו"ד קרן בר מנחם
יחסים רעועים. עו"ד סעדה וקרן בר מנחם
(צילום: אלעד גרשגורן)
בפרשת מותו של אהוביה סנדק, שמת במרדף משטרתי אחר משליכי אבנים, תקף סעדה את בר מנחם ואת הפרקליטות וטען כי היו שורת כשלים בחקירת השוטרים המעורבים. במכתב ששלח למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, טען כי הפרקליטות וראש מח"ש מתעלמות מעדויות הנערים העצורים, שטענו לשקרים מצד השוטרים ולדברי אחד מהם גם הוכו בחקירה.
סעדה טען בזמנו כי למברגר התעלם מכך שראש מח"ש שחררה את השוטרים חרף העובדה שהם חשודים בהריגה ובאלימות כלפי העצורים, ואמר כי הנחתה כך בגלל שלא עלתה טענה כי מותו של סנדק נגרם כתוצאה ממעשי השוטרים.
בנוסף, סעדה לא היה מרוצה - בלשון המעטה - בטיפול בפרשת רוני ריטמן. לדבריו, ממצאי החקירה הובילו למסקנה שריטמן לא יכול להישאר בתפקיד מפקד להב 433 ולדעה זו היה שותף גם יועמ"ש המשטרה, תת-ניצב שאול גורדון.
עורך הדין עודד סבוראי, ממשרד סבוראי, שחם-שביט, המייצג את סעדה, מסר בתגובה כי "לטענת עו"ד סעדה, מאז שראש מח"ש הנוכחית מונתה לתפקידה, מח"ש אינה מתפקדת כזרוע עצמאית של משרד המשפטים אלא מיישרת קו עם משטרת ישראל. עו"ד סעדה בחר לייצג את האינטרס הציבורי של לוחמה בשחיתות המשטרתית - ולכן הוא סובל במשך שנים מהתנכלות ומהתעמרות של מנהלת מח"ש ושל צמרת משרד המשפטים. בכוונת עו״ד סעדה להתייצב לשימוע ולהציג את טיעוניו עד למיצוי ההליך והוא יעשה כן כנאמן הציבור".