על רקע השביתה הקצרה של מאות נהגי אוטובוסים שהתקיימה הבוקר (שני) במחאה על תנאי העסקתם, נהגות אוטובוסים פוצצו את ישיבת סיעת "העבודה" בכנסת והתפרצו לדבריה של יו"ר המפלגה, שרת התחבורה מרב מיכאלי.
המוחות צעקו לעבר מיכאלי: "תתביישי לך, צאי מהטיקטוק ותתחילי לדאוג לנו". עוד אמרו ביחס לתנאי עבודתן: "נמאס לעשות פיפי בדליים ובבקבוקים. אנחנו לא בנות אדם?". הנהגות הניפו מדבקות צהובות המדמות לוחיות רישוי, שעליהן נכתב "מרב 0 בתחבורה".
2 צפייה בגלריה
עימות של נהגות אוטובוס עם מרב מיכאלי לפני ישיבת הסיעה
עימות של נהגות אוטובוס עם מרב מיכאלי לפני ישיבת הסיעה
נהגות האוטובוסים שהתפרצו בישיבת הסיעה
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בישיבת הסיעה
מרב מיכאלי בישיבת הסיעה
מיכאלי. "מחויבת לשיפור מעמדכן"
(צילום: יואב דודקביץ')
הנהגות, מארגון "ועד נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית", שטרם הצטרף לשביתה, מחו על שכרן הנמוך, תנאי העבודה הקשים, וכן על סירובה לכאורה של השרה מיכאלי להיפגש עמן. עם זאת, מיכאלי כן תועדה בדיון עם נציגי הארגון, שהתרחש ב-24 באוקטובר אשתקד.
הנהגות הוזמנו לכנסת על ידי חברת הכנסת אתי עטיה (הליכוד), לאחר שביקשו להודות לה על נאום שנשאה במליאה בשבוע שעבר, וניצלו את ההזדמנות כדי להתפרץ לישיבת הסיעה של העבודה. עטיה נאמה במסגרת הצעה לסדר יום שהעלתה בנושא מצבה של התחבורה הציבורית ועל רקע איומי הנהגים בשביתה, ואמרה: "הענף כולו בקריסה, נהגים בורחים מהענף ומשרד התחבורה בורח מאחריות". השרה מיכאלי הגיבה אז על דבריה, ותיארה את הנהגים ונהגות כ"לב הפועם של התחבורה הציבורית", וציינה כי היא מחוייבת לשפר את מעמדם, "החל מהתנאים הפיזיים, וכלה במעמד ובשכר".
מלשכתה של עטיה נמסר בתגובה על התקרית: "נהגות האוטובוס ביקשו להיפגש עם חברת הכנסת כדי להודות לה על תמיכתה במאבק לשיפור תנאי הנהגים בתחבורה הציבורית, ועל נאומה במליאה בשבוע שעבר. בנוסף, הן שיתפו אותה בסיפורים אישיים על מצוקת הנהגים. מה שהן עשו אחר כך לא רלוונטי לפגישה ולא הוזכר בשום צורה".

נהג האוטובוס צביקה זכריה וראש ענף התחבורה בארגון "כוח לעובדים", תמר אוחנה, סיפרו לאולפן ynet על תנאי ההעסקה של הנהגים, ועל הצעדים שהובילו לשביתה. צביקה, שעובד כנהג אוטובוס כחמש שנים, תיאר יום עבודה ממוצע שמתחיל בשעה 06:00 בבוקר ומסתיים ב-21:00 בערב, עם שעות מנוחה שאין ביכולתו לנצל כראוי, ונגד שכר ותנאים אנושיים ירודים ביותר. "אנחנו מרוויחים פחות מהשכר הממוצע במשק, וחווים אלימות פיזית ומילולית מהנוסעים", אמר.
תמר, מצידה, הודתה כי שביתה היא כלי קיצוני, אך הדגישה ש"מדובר בכלי היחיד שיש לנו כדי למחות על תנאי ההעסקה שלנו". עוד אמרה כי "משרדי האוצר והתחבורה זרקו אותנו ואמרו 'תלכו למעסיקים שלכם', שאומרים לנו בדיוק את ההפך: 'תפנו לממשלה'. הנהגים נשארו למעשה בלי כלום, ולכן החלטנו לשבות".