"כל הסטורי שלי זה חגיגות ואנשים שמחים ומאושרים וחוגגים את החיים. מצד אחד לכל אחד מגיע לחגוג את החיים ולשמוח, אבל מצד שני כעסתי", כך כתבה באינסטגרם מיה רגב, ששוחררה משבי חמאס. רגב נחטפה ב-7 באוקטובר מהמסיבה ברעים יחד עם אחיה איתי, והשניים שוחררו במסגרת עסקה לאחר יותר מ-50 ימים. חברם עומר שם טוב, שנחטף גם הוא מהמסיבה, נותר מאחור - ועדיין מוחזק בשבי בעזה, כבר 170 ימים.
"כעסתי כי חשבתי על עומר וכמה שהוא היה רוצה להיות פה ולחגוג איתנו. כעסתי כי נמאס לי כל בוקר לקום ולהבין שעומר עדיין לא פה, שאני לא יכולה להתחפש ולהשתכר עם עומר וכל החברים באיזו מסיבה או סתם להתקשר אליו ולשאול אותו אם הוא רוצה לשבת לקפה. אני נחנקת מההבנה שאני פשוט לא יכולה לעשות את זה לא משנה כמה חזק אני רוצה". היא הוסיפה כי "בא לי שהמדינה תבער עד שהם יהיו פה. כולם".
2 צפייה בגלריה
הסטורי של מיה רגב, עומר שם טוב
הסטורי של מיה רגב, עומר שם טוב
הסטורי של מיה רגב, וחברה עומר שם טוב
"אני מרגישה שהמדינה 'התרגלה' לסיטואציה המחורבנת שאנחנו נמצאים בה וזה דפוק ברמות. צריך להפסיק להתעסק בחרא ולהבין שאין מחיר גבוה מדי. האמון נפגע והדבר היחיד שצריך להיות בראש של כולנו זה שהחטופים במקום הראשון! אין מחיר לאנשים האלה. הם הלב של כולנו והאחים והאחיות של כולנו".
בצל המגעים לעסקה, השיחות בקטאר, במצרים ובצרפת שנמשכות כבר תקופה ארוכה, כתבה: "אין לי כוח יותר לפנטז על עסקה ואז לבכות כשאני מבינה שזה לא קורה, אין לי כוח ללכת לכיכר יותר ולראות את הפנים של עומר בכל מקום ופשוט לפרוץ בבכי כי בא לי לתת לו חיבוק ענק, אין לי כוח להרגשה שהלב שלי עדיין קרוע לא משנה מה אני עושה, אין לי כוח לראות שאנשים מתנהגים כאילו 'הכול בסדר' בזמן שיש שם אנשים שנלחמים יום-יום על החיים ואוחזים בתקווה שלאט-לאט נעלמת. פורים לא שמח לכולם והלוואי שמשהו טוב יקרה בקרוב. זאת המשאלה היחידה שלי".
2 צפייה בגלריה
חגיגות פורים בפ"ת
חגיגות פורים בפ"ת
חגיגות פורים, היום
(צילום: יאיר שגיא)
רגב אינה לבד, משפחות חטופים וקרובי חטופים הביעו זעם על הכוונה לקיים את חגיגות החג השנה כבשגרה. רק שלשום, ובעקבות הזעם של משפחות החטופים על הכוונה לקיים עדלאידע בירושלים השנה, לראשונה מאז 1982, עיריית ירושלים החליטה שהאירוע שיתקיים מחר ישונה ל"תהלוכת פורים מאוחדים". עם זאת, בני משפחות רבים של חטופים עדיין מתנגדים לקיום האירוע.
לפי העירייה, התהלוכה תצעד במסלולה המתוכנן, ברוח התקופה ועם תוכן מוזיקלי שעליו הוסכם בפגישה. נציגי משפחות החטופים הם אלה שביקשו לשנות את שם האירוע המתוכנן בפורים, כמו גם לצמצם את עוצמת המוזיקה שתופעל בו, וראש העיר ליאון נענה לבקשותיהם. ההודעה שעדכנה על הסיכום שהושג הוצגה על ידי עיריית ירושלים כמשותפת לה ולדוברות מטה משפחות החטופים, אך בני משפחות חטופים אמרו ל-ynet כי הם אינם ערבים לסיכום שהושג מול העירייה. לטענתם, עדיין יש מתנגדים רבים להחלטה לקיים את האירוע.