רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון (רמי"ם) נערכת לכניסת פועלים פלסטינים לשטח העבודה בישראל וזאת בניגוד להמלצת הקבינט החברתי-כלכלי, שלא להחזיר את הפועלים הפלסטינים לעבודה.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
יואב גלנט
(צילום: שלו שלום, מוטי קמחי )
ההחלטה נדונה גם בקבינט המדיני-ביטחוני, אך בשל התנגדות עזה של השרים הצעת מערכת הבטחון להחזיר את הפועלים הפלסטינים לא הועלתה אפילו להצבעה מאחר שנתניהו, שתמך בהצעה, הבין שאין לו רוב. למעשה, במערכת הביטחון - השב"כ ושר הביטחון - המליצו להחזיר את הפועלים תחת מגבלות ביטחוניות. המשטרה התנגדה.
כעת, בשקט בשקט, נערך משרד הביטחון להחזרת העובדים. רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון (רמי"ם) זימנה דיון שאמור להתקיים ב-18 בינואר בנושא "הפעלת חניונים בכחול - מעברי רמי"ם - מצע לדיון".
הכותרת
איך קובעים מוות לנעדרים וחטופים מ-7 באוקטובר?
23:19
2 צפייה בגלריה
פלסטינים במעבר ארז
פלסטינים במעבר ארז
פלסטינים במעבר ארז. ארכיון
(צילום: MOHAMMED ABED / AFP)
במסמך, שהופץ בין משרדי הממשלה, נכתב בין היתר: "כחלק מהערכות לפתיחת המעברים היבשתיים לכניסת פועלים לשטח העבודה בישראל, נדרשת היערכות מחודשת בכלל התחומים, כולל היתר בחניונים הפועלים בצד הכחול (הצד הישראלי). מטרת הדיון: לסכם את מתווה הפעלת החניון".
מי שיוביל את הדיון הוא יהודה שמר, ראש יחידת הפיתוח ברשות המעברים. לדיון הוזמנו כין השאר נציגי משרדי החקלאות, הבינוי והשיכון, הכלכלה, משטרת ישראל, ראשי המעברים היבשתיים, נציגי פיקוד מרכז, רשות החירום הלאומית ואיגוד התעשיינים.
שר הכלכלה ניר ברקת, שנציג משרדו זומן לדיון הזה, נזעק: "שר הביטחון לא יכול לעקוף את החלטות הקבינט והממשלה ולהכניס לישראל עשרות אלפי פלסטינים בשעת מלחמה, בניגוד להחלטה מפורשת שהתקבלה. עלינו לעצור את התלות של המשק הישראלי בידיים העובדות של הפועל הפלסטיני. לא ייתכן שנפקיד את גלגלי הכלכלה שלנו בידי הפלסטינים. זו לקיחת סיכון על חשבון הביטחון של אזרחי ישראל. מדובר בהחלטה שערורייתית של גלנט ומשבר אמון בממשלה. במקום זאת, אנו עמלים על תוכנית שתחליף את הפועלים הפלסטינים בפועלים ממדינות אחרות שלא מהוות סיכון לישראל".
מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "מדובר בדיון שנקבע כחלק מתוכנית לשדרוג המעברים ביו"ש, שאותה יזם השר גלנט עבור חיזוק ביטחונם ורווחתם של האזרחים, עם כניסתו למשרד הביטחון. אין לנושא קשר להחלטה המונעת בעת הזו את הכנסת הפועלים לישראל".