חיזבאללה מנסה להפעיל טרור פסיכולוגי כלפי ראשי רשויות בצפון: כתב רשת "אל מנאר" של חיזבאללה, עלי שועייב, פרסם אמש (שבת) בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר) תמונה של יו"ר ועד מושב מרגליות, איתן דוידי, לצד כלי נשק שמכוון לעבר ביתו. זאת לאחר שלפני קצת יותר משבוע נשלחו ממספרים בחו"ל איומים בוואטסאפ אליו, לראש העיר קריית שמונה ולראשי מועצות מטולה, הגליל העליון ומבואות חרמון.
3 צפייה בגלריה
איתן דוידי מקבל איומים מחיזבאללה ברשת X
איתן דוידי מקבל איומים מחיזבאללה ברשת X
האיום על איתן דוידי ברשת X

איומי חיזבאללה מגיעים בעקבות שורת התבטאויות של דוידי בכלי תקשורת ישראליים על דרישת תושבי קו העימות בצפון מצה"ל והממשלה להרחיק את מחבלי הארגון מהכפרים הצמודים לגבול, ולהשמיד תשתיות טרור שמהן מבוצע ירי יומיומי לעבר יישובי הגליל ומוצבי צה"ל.
בתמונה שפורסמה נראה כאמור כלי נשק המכוון לבתי המושב החקלאי הוותיק הצמוד לגבול עם לבנון, ובהם ביתו של דוידי, לצד האזהרה: "תושבי מרכבא, חולא ומיס אלג'בל מוסרים שלום לחמור ממרגליות איתן דוידי, שביקש להרוס את העיירות שלהם". התמונה של דוידי שפורסמה באותו ציוץ היא מתוך ריאיון שהעניק לערוץ 14.
בתגובה אמר דוידי ל-ynet: "הם מנסים להפחיד אותנו ואנחנו לא מתכוונים להיכנס לבהלה". לדבריו, הוא עדכן גורמים בפיקוד הצפון ולא קיבל מהם הנחיות חריגות: "אני לא מתכוון להפסיק להגיע למרגליות. אם צה"ל פה, גם אנחנו פה".
3 צפייה בגלריה
איומים של ארגון הטרור חיזבאללה בוואטסאפ
איומים של ארגון הטרור חיזבאללה בוואטסאפ
ההתכתבות עם אביחי שטרן
3 צפייה בגלריה
איומים של ארגון הטרור חיזבאללה בוואטסאפ
איומים של ארגון הטרור חיזבאללה בוואטסאפ
הודעה שנשלחה לאיתן דוידי
דוידי הוסיף כי ימשיך להוביל את המחאה הצפון: "אני אומר חד-משמעית שצריך להרחיק את המחבלים מהכפרים שמהם יורים לעברנו. את המקומות האלו צריך לנקות. אני לא מתכוון להרפות מהדרישה לביטחון החיים שלנו בצפון".
הבוקר, דוידי האשים בריאיון ל-ynet Live כי הצבא "מקל ראש באיום". הוא סיפר: "אתמול בצהריים התקשר אליי חבר ואמר לי על הפרסום ב'אל-מנאר'. זה איום שני תוך שבוע ומיד התקשרתי לפיקוד הצפון לראות מה עושים עם הדבר הזה. אמרו לי שאין הנחיות מיוחדות לגבי העניין, שזו לוחמה פסיכולוגית. אני קצת פחות מקל ראש בעניין, אני חושב שזה איום לכל דבר, זה איום ממשי, מכוון, ממוקד מטרה".
דוידי גם פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט בדרישה לפעולה: "אני בא ואומר למדינת ישראל, לשר הביטחון, ראש הממשלה, לממשלה הרופסת שלנו, שתתחיל לקחת את המושכות לידיים ותתחיל להכות בלבנון כמו שצריך. מי שמכיר את מושב מרגליות מבחינה טופוגרפית, מעלינו יושבים הכפרים חולא ומרכבא שמשקיפים ומאיימים עלינו.
"אני אומר לשר הביטחון, שלא עשה עדיין גדולות ונצורות במלחמה הזאת: אדוני, בוא תחסל את כל הרכס שמשקיף על מרגליות, תנקה את המוגלה הזאת, שלא ישקיפו עלינו, שלא יוכלו לעמוד מהצד ולאיים עלינו עם הנשק כמו שהם הראו עכשיו. אבל מדינת ישראל עומדת מן הצד, לא עושה את הדברים כמו שציפינו שיעשו".
כאמור, לפני קצת יותר משבוע נשלחו מגורמים מטעם חיזבאללה איומים בוואטסאפ לראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, ראש מועצת הגליל העליון גיורא זלץ וראש מועצת מבואות החרמון בני בן מובחר. כולם התייחסו לכך בביטול.
שטרן כתב בערבית במענה להודעה: "נסראללה, די לשלוח הודעות. האיומים שלך עלובים כמוך. עכברוש פחדן שמסתתר כל חייו בבונקר. חבל שאללה לא לקח אותך בפיצוץ בנמל ביירות. אתה חושב שישראל תהרוג אותך במלחמה שאתה מביא על ארצך, אבל אתה באמת צריך לפחד מאחיך הלבנונים שמחפשים נקמה במי שהרס את השווייץ של המזרח התיכון. כל כלב ביג'י יומו, והיום שלך יגיע כל רגע. אז במקום לשלוח לי הודעות נצל את הקליטה להיפרד מהמשפחה והיקרים לך".
השתתפו בהכנת הכתבה: אלכסנדרה לוקש, שרון כידון, ניר (שוקו) כהן
פורסם לראשונה: 23:48, 27.01.24