המשטרה המליצה היום (חמישי) לפרקליטות לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד עורך הדין דוד חודק, שאמר אתמול בכנס של לשכת עורכי הדין כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה - לא אהסס להשתמש באש חיה". החשד המסתמן, לפי המשטרה, הוא הסתה לאלימות. חקירת המשטרה דורשת אישור של הפרקליטות.
1 צפייה בגלריה
דוד חודק
דוד חודק
עו"ד דוד חודק
(צילום: מוטי קמחי)
את הדברים אמר עו"ד חודק על רקע תוכנית נתניהו-לוין לשינויים במערכת המשפט. "למדתי בחיי הבוגרים במדינת ישראל שני דברים – להיות עורך דין ולהילחם, ואני אלחם. הממשלה לדעתי לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת. אני מדבר עם חברים שלי מהשירות הצבאי, צעירים יותר, בוגרים יותר, בממשלה לא מבינים את רמות האנרגיה שיש בציבור הישראלי ואת רמת ההתנגדות לתכנית החקיקה הההרסנית הזו", אמר אתמול חודק, שהוא עד בתיק 1000 במשפט נתניהו. "אנשים מוכנים להילחם עם נשק, אז כולם מזדעזעים – איך אני אומר? אם יגררו אותי לשם זה מה שאני אעשה. אני לא אעזוב את הארץ ואני לא אחיה בדיקטטורה".
עוד אמר כי "אני לא מבין מאיפה יש לבנימין נתניהו ויריב לוין בכלל את האומץ להציע הצעה כזו? כנראה שיש משהו בשיכרון הניצחון ודברים קורים מתוך יצר האדם ולא מתבונתו, ולכן התמונה ברורה לי. אני לא חי באי ודאות, אני חי בוודאות מושלמת. הם הולכים על זה בכל הכוח ואנו נתנגד לזה בכל הכוח ויהיה אשר יהיה".
מוקדם יותר היום, בתגובה שבה האשים את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בעקבות מכתבה לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לניגוד העניינים שלו בעיסוקו במערכת המשפט, אמר שר המשפטים יריב לוין: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין. אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא".
לטענת לוין, "היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו. מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם".