בית משפט השלום ברמלה גזר היום (חמישי) שנתיים מאסר וחצי על מאיה דוידוב (52) שהורשעה בתקיפה של 11 פעוטות במעון פרטי בלוד אותו היא ניהלה. כמו כן, סבטלנה צ׳רשני (47) שעבדה בגן בתור סייעת הורשעה בשישה מקרים של תקיפת פעוטות, ובעניינה נקבע מועד מאוחר יותר לטיעונים לעונש. חוץ מעונש המאסר, על דוידוב הוטל לשלם פיצויים בסכומים שנעים בין אלף לעשרת אלפים שקלים לכל אחד מ-11 הפעוטות.
הורים רבים לפעוטות שהותקפו ב"גן מאיה" אותו ניהלה דוידוב גדשו היום את אולם בית המשפט. בפתח הדיון, השופט מנחם מזרחי הזכיר את שירו של יהודה עמיחי, "אלוהים מרחם על ילדי הגן", ובמתן גזר הדין ציין כי "ענישה מחמירה מוסיפה הרתעה ומוסיפה שקט נפשי להורים המפקידים את היקר להם בגן". עוד אמר השופט כי הנאשמת, שבכתב האישום נגדה מוזכרים 47 אירועי אלימות שונים, "נקטה באלימות סתמית חסרת הקשר ופשר".
5 צפייה בגלריה
הורי הגן בהכרעת הדין
הורי הגן בהכרעת הדין
"נקטה באלימות סתמית חסרת הקשר ופשר". מאיה דוידוב, מנהלת הפעוטון שהורשעה
(צילום: שאול גולן )
למשמע גזר הדין, ההורים פרצו בקריאות שמחה ובכו מהתרגשות. "העונש הזה הוא יום חג לילדים שלנו, בהם פגעו בצורה אכזרית", אמרה אורפז, אמא למיתר שהלך לפעוטון בניהולה של דוידוב מגיל שבעה חודשיים עד גיל שנתיים. אירה, אמא לפעוט במעון, סיפרה איך "השכנה שגרה ליד הגן סיפרה לי שהיא שומעת צעקות ובכי שמעורר חשד".
בעקבות כך, פנתה אירה לדוידוב וביקשה לראות איך עובר יום בפעוטון. "היא פתחה לי את המצלמות ואלו היו העשרים הדקות הכי קשות לצפייה שהיו לי בחיים. היא סתמה לבן שלי את הפה בכוח, משכה אותו כמו שק תפוחי אדמה", אמרה האם. "לא הייתי מסוגלת לראות ורצתי מיד למשטרה להתלונן".
5 צפייה בגלריה
הורי הגן בהכרעת הדין
הורי הגן בהכרעת הדין
פרצו בקריאות שמחה ובכו מהתרגשות. הורים לילדים בפעוטון בבית המשפט, היום
(צילום: שאול גולן )
5 צפייה בגלריה
הורי הגן בהכרעת הדין
הורי הגן בהכרעת הדין
(צילום: שאול גולן )
5 צפייה בגלריה
הורי הגן בהכרעת הדין
הורי הגן בהכרעת הדין
הורי הפעוטון בהכרעת הדין
(צילום: שאול גולן )
לפי האישום שהוגש נגד דוידוב וצ'רשני לפני כשנתיים, הפעוטון היה מיועד לתינוקות ופעוטות בני 10 חודשים ועד 3 שנים. באישום נכתב כי השתיים תקפו את הפעוטות, בין היתר, כש"התנהגו בגן באופן שלא תאם את סדר היום. למשל, כשסירבו לאכול בזמן האוכל או לישון בזמן שהוגדר לשינה, וכן כשמי מהם הפר את הסדר בגן, עשה מעשה שהנאשמות לא התירו לעשותו או שהה באזור שבו לא התירו הנאשמות לקטינים לשהות".
"כך, בכמה הזדמנויות", נכתב, "הנאשמות סטרו לידיהם ופניהם של חלק מהקטינים, משכו את ידיהם בחוזקה, ואף דחפו את הקטינים, כשבחלק מן המקרים נגרם להם מכאוב".
5 צפייה בגלריה
סבטלנה צ'רשני בבית המשפט
סבטלנה צ'רשני בבית המשפט
הסייעת סבטלנה צ'רשני בבית המשפט, היום. הורשעה ב-6 מקרי תקיפה
(צילום: שאול גולן )
בכתב האישום מפורט עוד כי "בנוסף, נהגו הנאשמות בהזדמנויות רבות להכניס את הקטינים אל כיסאות האוכל ולהושיבם לפרקי זמן ארוכים, ואף ולהוציאם מהם תוך שימוש בכוח למרות התנגדות ובכי מצד הקטינים. כך למשל, הושיבו הנאשמות את אחד הקטינים בכיסא האוכל למעלה משעתיים, הוציאו אותו ולאחר מספר דקות הושיבו אותו שוב למשך כשעה וחצי".
בסעיפי האישום שיוחסו לדוידוב נכתב, בין היתר, כי בעת שאחת הפעוטות "שהתה בסלקל, היא הלכה לעברו השני של הגן ובדרכה בעטה בסלקל. מיד לאחר מכן, הבחינה בקטינה נוספת ששכבה על הרצפה וככל הנראה נרדמה. היא תפסה בידה הימנית של הקטינה, הרימה אותה בכוח והעמידה אותה על רגליה עד שהחלה לבכות ונגרם לה מכאוב".
במקרה אחר נטען כי לאחר שדוידוב האכילה את אחת הפעוטות - היא סטרה על ידה, הורידה את חולצתה באגרסיביות והלבישה אותה בחולצה אחרת תוך שהיא מזיזה את גופה וראשה של הקטינה בעוצמה.