איציק סעידיאן, לוחם גולני שהצית את עצמו ליד אגף השיקום של משרד הביטחון במחאה על הטיפול שמקבלים מתמודדים עם פוסט טראומה, יצא אתמול מחדרו בבית החולים לראשונה מאז שאושפז לפני כשמונה חודשים. למרות השיפור במצבו, אחיו אבשלום סעידיאן סיפר היום (ג') לאולפן ynet כי הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה.
"יצחק נלחם כל יום בצורה מטורפת. בזכות האנשים שבאים ומגבים אותו, יצחק נלחם בכל שנייה, גם בפיזיותרפיה, בכל דבר, כדי לחזור ולהשתקם", אמר אבשלום. "הוא רוצה לחיות. לאט-לאט מתקדמים, יש בשורות טובות".
1 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן. "יש לנו עוד דרך ונעבור אותה"
(מתוך פייסבוק )
אבשלום סיפר שאחיו עבר עד כה יותר מ-60 ניתוחים "ויש לו עוד כמה כדי לצאת מכלל סכנה. הוא עדיין מוגדר במצב קשה מאוד, הוא עדיין בסכנת חיים. הוא פשוט רצה לנשום אוויר". האח הוסיף כי המשפחה מבקשת שלא להגיע לביקורים בבית החולים בשלב זה. "זה מסכן לו את החיים", אמר אבשלום.
"במשך שמונה חודשים לא עזבתי אותו לרגע. גם ייסורי המצפון שלי אוכלים אותי, איך לא הבנתי את הדבר הזה. אני לא מסוגל לעבוד, לא מסוגל לתפקד, לא מסוגל לעזוב אותו, לא מסוגל לנהל חיי משפחה. אני לא עוזב את אחי לרגע", הוסיף האח.
הוא סיפר על הרגע שבו יצא אתמול איציק לראשונה מחדרו בבית החולים: "הלב שלי דפק על 120, היו הרבה רופאים ואחיות שליוו אותנו. זה היה מטורף, יצחק בכה וחיבקתי אותו".
האמנת שתגיע ליום הזה? "במשך ארבעת החודשים הראשונים הייתי יושב שם עד שלוש לפנות בוקר ובוכה ליד המיטה שלו, לומד ועושה את כל מה שצריך, מגייס את כל התפילות כדי שאח שלי יחזור. זה נס שאחרי שמונה חודשים הוא מסוגל לאכול פיתה עם בשר, זה דבר שלא נקלט. אני רוצה להגיד תודה לעם ישראל על התמיכה, אח שלי צריך את זה. יש לנו עוד דרך ונעבור אותה".