2 צפייה בגלריה
רב הרב צבי קוסטינר
רב הרב צבי קוסטינר
"הומואים זה רשע, רשע, רשע". הרב קוסטינר
(צילום: בראל אפרים, באדיבות סורגים)
יום ישיבה פיקודי התקיים בשבוע שעבר בפיקוד הדרום. בין הרבנים שהגיעו לשוחח עם החיילים, בלט שם מפתיע במיוחד: הרב צבי קוסטינר, שהודח משירות מילואים בצה"ל לאחר שהתבטא בחריפות נגד קהילת הלהט"ב ונגד שירות נשים בצבא.
הרב קוסטינר, ראש ישיבת מדברה כעדן במצפה רמון המזוהה עם המגזר החרד"לי, אמר בעבר כי "צבא יהודי הוא צבא בלי בנות", וכי גיוס נשים לצה"ל הוא חלק ממלחמת תרבות ורצון להרס המשפחה. בנוסף, הרב תועד לפני כשנה במאהל מחאה שהוקם מול ביתו של חבר הכנסת דאז ניר אורבך, כשהוא קורא: "לא להתבייש! לקחת אומץ! איפה שאתה עובד, להגיד 'הומואים הביתה!'. זה רשע, רשע, רשע. הם הולכים להכניס לכל בית את השיגעון הזה".
הוא אף קרא תיגר על מצעד הגאווה במצפה רמון, ואמר בשנה שעברה כי אם יתקיים "לא תהיה לי שליטה על התלמידים". הוא התיר לקהילה שלו להתנגד למצעד, הבהיר כי לא ייתן הנחיה שאוסרת את הגעתם לאירוע, וכתב: "מעבר התהלוכה תוביל לפגיעה קשה ברגשי דת". נוסף לכך, בזמן השבעת ממשלת בנט-לפיד, השתתף בעצרת תפילה שכותרתה "עת צרה היא ליעקב וממנה ייוושע" - והתפלל "שה' לא יתן להם אפשרות לבצע את זממם".
דבריו של הרב התפרסמו כשהרצה מול חיילים בבה"ד 1, וצה"ל גינה אז את דבריו ואמר כי אין להם מקום במסגרת הצבאית. למרות זאת, בפיקוד דרום לא היססו להזמין אותו לנאום פעם נוספת מול חיילים - על אף התבטאויותיו.
בפורום דבורה - נשים במדיניות חוץ וביטחון לאומי מחו על הרצאתו של הרב, ומסרו כי "אנו תמהות ומצרות על החלטת צה"ל להזמינו. מי שמתבטא באופן פוגעני ומחפיר נגד נשים בצה"ל וקהילת הלהט"ב אינו ראוי ואסור שיהיה מוזמן להרצות בפני חיילי צה"ל".
מצה"ל נמסר בתגובה: "האירוע מתוחקר והמשך השתתפות הרב צבי קוסטינר בהרצאות במסגרות צבאיות תיבחן".