1 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחיפה
זירת האירוע בחיפה
האב, סמוך לדירה שבה אותרו גופות אשתו ובנו
(צילום: שרון צור)
האם שלפי החשד רצחה את בנה התינוק בחיפה והתאבדה הותירה אחריה מכתב שבו הסבירה את הרקע למעשה, שנבע ככל הנראה מדיכאון אחרי לידה. "סליחה", כתב האם במכתב, והוסיפה כי הייתה בדיכאון קשה.

יפה שוורצמן, השכנה של בני הזוג, סיפרה כי "היא הייתה מדהימה, אינטיליגנטית, אמא מסורה וחייכנית. בחודש הבא הילד היה צריך לחגוג שנה, זה ממש כואב. לפני חודש היא נסעה לים המלח לבד, ואמרה לי שזה כדי לעשות 'ניקוי ראש'. נדהמתי".
לדברי שוורצמן, לא שמעה שום דבר מלבד "משחקים של הילד, שהוא מגלגל את הכדור". היא סיפרה כי האם הייתה מטיילת עם בנה ברחוב ומטפלת בו, אך לאחרונה היא לא ראתה אותה מחוץ לבית. "היא בחורה מדהימה ממש, אמא מסורה", אמרה. "לאחרונה היא חזרה לעבוד וגם רזתה אז החמאתי לה, ואמרתי לה שהיא נראית טוב. לא ידעתי מה יש בנפש שלה".
המשפחה עלתה בשנת 2017 מאוקראינה. ידידה של האב אמרה: "קבענו שאגיע אליו בבוקר כדי שניסע עם האוטו שלי למוסך. הגעתי לרחוב שלהם וראיתי אמבולנסים. התקשרתי אליו והוא סיפר לי שחזר הביתה ומצא מה שמצא. בהתחלה לא האמנתי לו. זה אסון גדול".
הדיווח על המקרה המזעזע התקבל בשעה 8:14 במוקד מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע במקום את מותם של האישה והתינוק. כוחות משטרה הגיעו למקום, הבעל שנחקר סיפר להם כי חזר ממשמרת לילה במפעל שבו הוא עובד ומצא את גופות אשתו ובנו הקטן.
טל לבנה, פסיכולוגית קלינית ומנהלת מערך בריאות הנפש במחוז ירושלים במאוחדת, מסבירה שדיכאון אחרי לידה הוא תופעה שכיחה ומושתקת שאפשר וחשוב מאוד לטפל בה. "הנתונים מצביעים על כך שאחת מעשר נשים תתמודד איתה, כאשר ככל הנראה ההיקפים גדולים מזה משום שיש תת-דיווח ויש הסתרה של הקושי מתוך בושה. בעבר נשים גידלו ילדים בשבט והיתה ליולדת מעטפת והחזקה, אבל בימינו חוויית האימהות היא הרבה יותר בודדה. כשמוסיפים לזה את חוסר האיזון ההורמונלי שהאישה חווה בתקופה הזו, הנתונים האלה אולי מובנים יותר". אז מה התסמינים, ואיך מתמודדים איתם? ההסברים כאן.