7 צפייה בגלריה
 בת שבע נגרי
 בת שבע נגרי
בת שבע נגרי והרכב שנורה בזירת הפיגוע
(צילום: צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
בת שבע נגרי, תושבת בית חגי ואם לשלוש בנות, נרצחה הבוקר (שני) בפיגוע הירי בהר חברון כשעלתה על טרמפ. נגרי, שנורתה למוות לעיני בתה בת ה-12 שלא נפגעה, ולצד נהג הרכב שהסיע אותה ונפצע באורח קשה, הייתה גננת באפרת - שם מתגוררת משפחתה. "היא אישה מלאת זהב, כל כולה אהבה ונתינה עבור הילדים", סיפר חבר של המשפחה, "הלב הכי גדול שאפשר לבקש. זו אבדה גדולה מאוד. יום אבל קשה".
אחיה של בת שבע, ישראל רביד, ספד לה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "אחותי האהובה, איך אפשר להיפרד מדבר כל כל טהור? את היית אור בחיי ובחייהם של רבים, אחות מדהימה, רעיה נפלאה ואמא לתפארת".
שגית ארובך, חברתה של נגרי, סיפרה בבכי: "היינו אמורות להיפגש עכשיו להכין את הגן לקראת שנה הבאה. היא אמרה לי שהיא בדרך וחיכיתי לה. שמעתי על הפיגוע - מייד התקשרתי אליה ולבת שלה, והן לא ענו. התקשרתי לבעלה לראות שהכול בסדר, וגם הוא לא ענה. בתוך תוכי ידעתי שזו היא, כמו חרב בתוך הלב".
היא הוסיפה: "בת שבע הייתה אישה שמחה ואמיתית. הלב שלה היה פתוח לכולם, כל הזמן בנתינה ובאהבה. היא האמינה בתורת ישראל וארץ ישראל. כל הזמן הייתה אופטימית, לא עשתה רע לאף אחד. היא גננת 12 שנה, מאוד מעורכת. כל הילדים הם כאילו הילדים שלה. יצאנו בשבוע שעבר לנופש ביחד. היא כאילו נפרדה ממני. היא כמו אחות, זה קושי בלתי נתפס".
קרובת משפחה של נגרי ציינה: "בת שבע היא אישה זהב, מלאת נתינה. היא אימצה בחום ילדי אומנה ונתנה להם קרקע יציבה ובית חם. היא הייתה גננת אהובה, ובאמת ה' לוקח את הטובים ביותר".
7 צפייה בגלריה
 בת שבע נגרי
 בת שבע נגרי
"הייתה גננת אהובה". נגרי
ראש מועצת אפרת עודד רביבי ספד לנגרי: "ליבנו עם משפחת רביד. אין מילים היכולות להביע כמה גדול הכאב וכמה היא תחסר לילדים, שכבר ציפו לראות שוב את הגננת שאהבו כל כך. לצד עובדי המועצה כולם, אנו פועלים כדי ללוות את המשפחה ולהיערך פדגוגית לליווי הילדים".
בבית חגי הוסיפו: "אנו מודיעים בצער עמוק ובתדהמה על הירצחה של תושבת היישוב, ה' יקום דמה. על מועד הלוויה תימסר הודעה בהמשך. מזכירות היישוב, צוותי המועצה וצוות צח"י פועלים לסייע במעגלים השונים. תושבים המרגישים צורך מוזמנים לפנות למרכז חוסן. ובילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים".
חני ברוק, מפקחת גני הילדים באפרת מטעם משרד החינוך, סיפרה: "בת שבע הייתה גננת מסורה ומחבקת, כולה לב, נתינה ונשמה. היא הייתה בדרך לפגוש חברות ולהכין את הגן לקראת פתיחת השנה. היא אהבה את הילדים ברמ"ח אבריה ושס"ה גידיה".
לדבריה, "בת שבע הייתה גננת בגן ירדן לגילי שלוש באפרת. בכל פעם שנכנסתי אליה לגן היא קיבלה אותי במאור פנים, בהכרת הטוב, חיוך שתמיד ליווה אותה. ילדי הגן היו בשבילה הכול, היא תמיד חיבקה ונתנה את כל מה שיכלה לילדים, לצוות ולהורים. זו אבדה גדולה לכולנו".
נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח את תנחומיו למשפחתה של נגרי, והביע זעזוע מרצח שאירע לעיני בתה הקטנה: "זה קורע את הלב. אלה ימים קשים וכואבים לעם ישראל, כשאויבינו פועלים באמצעים שונים להכות ולפגוע בנו. הם לא יוכלו לנו. עם ישראל ידע מאז ומעולם להיות מאוחד, נחוש ואחראי, לתמוך ולגבות את צה"ל וכוחות הביטחון - ואותם בלבד - במאבקם המתמיד והבלתי מתפשר מול הטרור. בשם העם כולו אני שולח תנחומים למשפחתה ואוהביה של בת שבע, ברכת החלמה ורפואה לפצוע, וחיזוק לאחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון בשעתם הקשה וללוחמי צה"ל וכוחות הביטחון".
7 צפייה בגלריה
 בת שבע נגרי
 בת שבע נגרי
"כל כולה אהבה ונתינה עבור הילדים". נגרי
תחקיר ראשוני של הפיגוע מעלה כי הירי התרחש ליד כיכר בכביש 60, סמוך לצומת הכבשים - כאשר המכונית הישראלית שבה היו נגרי ובתה והפצוע קשה (39) - האטה את נסיעתה. המחבל או המחבלים ברכב החולף "ניצלו את ההזמנות", ופתחו באש לעבר המכונית - ככל הנראה מנשק אוטומטי שירה כמות גדולה של קליעים.
לפי התחקיר בשטח, המחבלים ירו יותר מ-20 כדורים לעבר המכונית הישראלית שהאטה - ולכן הפגיעות היו קטלניות. המחבלים "חתכו" את הרכב הישראלי וירו לעברו מטווח קצר. בצה"ל מעריכים כי כיוון ההימלטות המשוער של המחבלים היה לתוך העיר חברון, הגדולה בערי הגדה. צה"ל מפעיל כעת בשמי חברון מטוסי חוזי שמופעלים מרחוק (כטמ"מים) של חיל האוויר ואמצעי תצפית נוספים באוויר כחלק מהמרדף אחר החוליה.
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: אריק מרמור)
7 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
(צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
במקביל, גדוד שקד של חטיבת גבעתי הוקפץ לתגבור בגזרת חברון, ומאות חיילים משתתפים במצוד. יש היערכות של כוחות הביטחון לפעולות נקם של יהודים ביהודה ושומרון, לאו דווקא בגזרת חברון.
כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר חשודים סביב זירת האירוע, שהתרחש בנקודה שבין העיירה יטא לאזור התעשייה הדרומי של חברון, ובסמוך למפקדת חטיבת יהודה. המצוד מתמקד באזור העיירות בני נעים, ממזרח לזירת הפיגוע, וביטא, מדרום לזירה. החשש הוא שהמחבלים נמלטו לכיוון יטא בחברון.
במסגרת המצוד, צה"ל הטיל כתר נושם מסביב לחברון ולכפרים בסביבתה, בהם בני נעים ואחרים. גורם צבאי ציין: "כוחות צה"ל כרגע מבצעים מרדף אחר רכב המחבלים ופורסים חסימות במרחב, בנוסף לחסימות נושמות מסביב לחברון ולכפרים בסביבה. בנוסף הוקפצו כוחות דובדבן, מרעול, 636 וחוזי כדי לסגור מעגל על החשודים כמה שיותר מהר".

באזור דרום הר חברון היו לא מעט פיגועי ירי בעבר, ולא פעם מצליחים המחבלים לירות לעבר ישראלים ולהימלט מהר מאוד - בין השאר לחברון או לכפר יטא. יש בתא השטח המון כלי נשק ותשתית חמאס פעילה.
צומת האר"י, הידוע גם כצומת הכבשים, ממוקם בכביש 60 בין העיירה הפלסטינית יטא לחברון, מעט אחרי היציאה מבית חגי. מדובר במוקד שכבר התרחשו בו פיגועים קטלניים בעבר, ולכן יש שם פילבוקס קבוע - שלעיתים מאויש בכוח צה"ל.