2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
"תופעה שאני לא זוכר מהגלים הקודמים". מחלקת קורונה בשערי צדק
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בתי החולים מתמודדים בימים אלו עם מספר שיא של מאושפזים – אתמול, לפי דיווחי משרד הבריאות, היו 931 כאלה – כשרבים מהם הינם מחלימים מקורונה, אשר מצריכים משאבים מיוחדים.
"יש תופעה שאני לא זוכר מהגלים הקודמים", אומר פרופ' בדר טריף, מנהל בית החולים קפלן, "אנשים שהגדרנו אותם כמחלימים מקורונה מתחילים מחלה נשימתית ומתאשפזים, חלקם במצב מורכב. זה פחות בלט בגלים הקודמים, משום שאז שחררנו חלק מהחולים יותר מאוחר מאשר כיום. רוב המאושפזים במחלקות הפנימיות הרגילות שלנו הם לא חולי קורונה, אך יש מספר לא מבוטל של מקרים שבהם לא מחלת חורף רגילה אלא מחלת ריאות שמיוחדת לחולים שהתמודדו עם קורונה עד לפני שבוע".
2 צפייה בגלריה
יואב עזרא
יואב עזרא
"שוחררתי, הגעתי הביתה והרגשתי מאוד חלש". יואב עזרא, החלים אך מאושפז
(צילום: קובי קואנקס)
אחד מהם הוא יואב עזרא (67) ממושב מנוחה. "חליתי בקורונה לפני שלושה שבועות ואושפזתי באסף הרופא", הוא מספר, "כעבור 12 יום השתחררתי, הגעתי הביתה והרגשתי מאוד חלש, תחושה כללית לא טובה, ולכן אושפזתי בקפלן". כאמור, בדיקת הקורונה שלו הייתה הפעם שלילית, ועדיין היה צורך באשפוז החוזר.
"מי שסבל מקורונה קשה יוצא הרבה פעמים עם נזקים ארוכי טווח", מסביר פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים הדסה, "בהחלט יש מצבים שבהם הווירוס הלך אך השאיר אחריו אדמה חרוכה. את ההשפעות רואים אחרי ההחלמה מהנגיף".
חולים אלה רק מוסיפים לעומס שקיים ממילא. "תחלואת החורף נופלת כיום על חמש מחלקות במקום על שבע, כי שתי מחלקות הוסבו לקורונה", מסביר פרופ' הווארד עמיטל, מנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי שיבא, "אנחנו רואים מחלקות בתפוסה של מעל 100 אחוזים".
האם בקרוב תהיה הקלה במצב? ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן סיכמו אתמול על תוספת תקינת כוח אדם ל-45 מיטות אשפוז במחלקות הטיפול הנמרץ בבתי החולים ברחבי הארץ. התוספת אמורה להיכנס לתוקף באופן מיידי, כך שאת ההשפעה אנו אמורים לחוש במהרה, יש לקוות.