1 צפייה בגלריה
יפעת תומר ירושלמי
יפעת תומר ירושלמי
יפעת תומר ירושלמי
(צילום: דובר צה"ל)
תא"ל יפעת תומר ירושלמי, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, קודמה לתפקיד הפרקליטה הצבאית הראשית במקום אלוף שרון אפק - ותהפוך לאלופה השנייה בתולדות צה"ל. שר הביטחון בני גנץ קיבל הערב (חמישי) את המלצתו של רא"ל אביב כוכבי ואישר את מינויה בעקבות התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.
מלשכתו של גנץ נמסר כי "תומר ירושלמי היא קודם כל משפטנית מעולה, בעלת ניסיון ורקע נרחב בכלל התחומים של עשיית הפרקליטות הצבאית. אני בטוח שהיא תמלא את התפקיד באופן מצוין תוך התמודדות עם המשימות המורכבות שעל הפרק, ובהן המשך ההגנה על חיילי צה"ל, על הדין הבינלאומי, וסיוע לדרג המבצעי במילוי תפקידו לפי החוק".
גנץ הדגיש כי האלופה הבאה היא גם אישה פורצת דרך שקידמה רפורמות חשובות למען נשות הקבע ומלווה את שילוב הנשים בתפקידי מפתח בצבא לצד הטיפול בהטרדות מיניות. "כשר הביטחון, אני גאה למנות אותה לאישה השנייה בדרגת אלוף בצה"ל, ואני בטוח שהיא לא תהיה האחרונה", אמר גנץ.
תומר ירושלמי התגייסה לצה"ל לאחר שלמדה משפטים כעתודאית, והתמחתה בתביעה הצבאית הראשית. לאחר שסיימה את התואר השני נשלחה מטעם הצבא ללמוד תואר שני נוסף בבית הספר למשפט צבאי בווירג'יניה וסיימה את לימודיה בהצטיינות. כמו כן עברה גם את קורס פיקוד ומטה במכללה לפיקוד ומטה של צה"ל.
לאורך שירותה שימשה בתפקידים בכירים בפרקליטות הצבאית, בהם ראש מחלקת הייעוץ והחקיקה, שבמסגרתו העניקה ייעוץ משפטי לכל אגפי צה"ל וייצגה את עמדות הצבא בדיוני הממשלה והכנסת. בשנים 2015-2007 כיהנה תומר ירושלמי כשופטת בבתי הדין הצבאיים. ביולי 2019 החליט כוכבי למנותה לתפקיד היועצת לענייני מגדר.