בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרן של האיה ג'בארה בת ה-37, גננת ובעלת מעון משפחתי בטייבה, ושל סייעת דינה טוויל, בת ה-21 תושבת העיר, החשודות בתקיפת פעוטות והזנחתם במהלך שהותם במקום. השתיים מכחישות את המיוחס להן. בית המשפט הורה בנוסף למשטרה לסיים את פעולות החקירה עד תום מועד המעצר.
מדיון הארכת המעצר עולה כי הוגשו מספר תלונות של הורים לפעוטות בני שנה עד שלוש שרשומים למעון. עוד התברר כי עובדת נוספת חשודה במעשים דומים וטרם אותרה על ידי המשטרה. בנוסף, נחקרו מעורבים נוספים.
1 צפייה בגלריה
גן הילדים בטייבה
גן הילדים בטייבה
המעון בטייבה
במהלך החקירה חלק מחומרי המשטרה הוטחו בפני החשודות. נציגת המשטרה טענה בדיון כי "יש עדויות ותיעוד בתיק ויש הרבה תלונות שמתייחסות למספר אירועים. יש אינדקציות לפגיעות בילדים וצילומן. זה אירוע חמור של פגיעה בקטינים. לאור הראיות, חשש משיבוש החקירה והמסוכנות שלהן הן צריכות להישאר במעצר. שחרור החשודות יפגע בחקירה".
עו"ד עבד ג'אבר, המייצג את הגננת, טען בדיון כי "היו צעקות ואולי קללות של מישהי שעובדת שם. הן משתפות פעולה בחקירה ומכחישות. הגן בבעלותה כבר שנים, ללא עבר וללא תלונות".

עו"ד חליל טוויל, המייצג את הסייעת, אמר כי "התיק בגלל התנהגות של אמא. לו היה למשטרת ישראל תשתית ראייתית מצולמת מצבנו היה אחר. לא ראוי לגזול חירות של ילדה ששבוע הבא מתחתנת. הכל בגלל משפחה אחת שאיימה לפגוע בגן".
אמו של אחד הפעוטות במעון סיפרה ל-ynet כי "רשמתי את בני לאחר ששמעתי שהצוות נהדר, ובהתחלה ראיתי דברים טובים ויחס מעולה. בתקופה האחרונה אמא אחרת פגשה אותי ואמרה לי ש'יש ריח לא טוב בתוך הגן. קורים דברים חמורים'. שמעתי את ההקלטות - צעקות וקללות ותקיפות ובכי. נדהמתי ולא האמנתי שבני נמצא במקום".
האמא הוסיפה כי "לפני שנחשפו הדברים בני לא היה ישן בשעות הלילה ובבוקר היה מעדיף להישאר בבית. לא הבנתי מה עובר עליו עד שההקלטות נחשפו ואז הפסקתי לשלוח אותו למקום. טיפלתי בו מכל הבחינות כדי שיחזור לשגרת חיים".