המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הודיעה היום (חמישי) כי תשבות ביום שני הקרוב, בשל "מבוי סתום במשא ומתן בנוגע להסכם השכר, שמנוהל בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת". המועצה הוסיפה כי מדובר בשביתת אזהרה שתתקיים בכל האוניברסיטאות, וכי בהמשך השבוע יתקיימו צעדים ארגוניים נוספים.
2 צפייה בגלריה
הסגל הבכיר באוניברסיטאות ישבות ביום שני, בטכניון לא ילמדו גם בשלישי
הסגל הבכיר באוניברסיטאות ישבות ביום שני, בטכניון לא ילמדו גם בשלישי
הסגל הבכיר באוניברסיטאות ישבות ביום שני, בטכניון לא ילמדו גם בשלישי
(צילום: Shutterstock)
כחלק מהחרפת הצעדים המתוכננים, הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטת חיפה ובטכניון לא יקיים לימודים גם ביום שלישי. למחרת, ביום רביעי, הסגל האקדמי הבכיר במכון ויצמן ובאוניברסיטאות תל אביב ובר אילן לא יקיימו לימודים גם כן. ביום חמישי, הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות בן גוריון והעברית יקיים שביתה נוספת.
יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות, פרופ' ענת זעירא, אמרה כי "ההסכם הקיבוצי הסתיים בסוף שנת 2019, ומאז נראה שהאוניברסיטאות ומשרד האוצר לא רוצים לחתום על הסכם חדש". לדבריה, "שכר המרצים בסגל האקדמי הבכיר בישראל נשחק בשיעור של 8.75 אחוזים בתקופה שחלפה מתום ההסכם".
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
"לא מבקשים תוספת שכר, אלא עדכון בהתאם לשחיקה". אוניברסיטת ת"א
(צילום: אוניברסיטת תל אביב)
"מדהים להיווכח שעד היום, למרות חודשים של דיונים ובקשות חוזרות ונשנות מצדנו, עדיין לא קיבלנו מסגרת תקציבית ברורה, שהיא התנאי והפתיח לכל מו"מ כלכלי", הוסיפה זעירא. "ההצעות שהגיעו בשלוש הפגישות האחרונות, ולאחר חודשים ארוכים של המתנה וגרירת רגליים, נמוכות משמעותית ממה שקיבלו הארגונים האחרים".
זעירא הדגישה כי המועצה אינה מבקשת תוספת לבסיס השכר, אלא עדכונו בהתאם לשחיקה שספג, ואמרה כי "השחיקה הפכה משמעותית עוד יותר לנוכח האינפלציה המתגברת במשק וחוסר הוודאות הכלכלית שמאפיינים את התקופה הנוכחית".
ועד ראשי האוניברסיטאות מסר: "הופתענו מאוד לקבל את הודעת נציגי הסגל הבכיר על השביתה בשבוע הבא, זאת בעיצומו של מו"מ אינטנסיבי עם המועצה, בהשתתפות ועד ראשי האוניברסיטאות, הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה והאוצר, ולאחר שבשבועות האחרונים הועלו הצעות קונקרטיות שהולמות את הסכמי השכר במשק, מתייחסות להסכם המסגרת שנחתם בין הממשלה להסתדרות לאחרונה ומתייחסות למסגרת התקציבית.
"יצוין כי נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות במו"מ הביעו התנגדות למעבר למתווה של חוזים אישיים, על אף שהנושא נכלל בהסכמים אחרים שנחתמו לאחרונה. לאור זאת, אנו סבורים שמדובר בשביתה מיותרת שתפגע בסטודנטים, קוראים לסגל להגיע לישיבות המו"מ שכבר נקבעו ולהימנע ממהלכי סרק חד-צדדיים אשר ודאי לא תורמים לרצון להגיע להסכם משותף לטובת כלל המערכת".