עליית המדרגה הנוספת בפשיעה בחברה הערבית: מקרי חטיפה ורצח שכוללים גם פרסום הודעות על מעשי הרצח עוד לפני שהגופות נמצאו. בימים האחרונים אותרו עצמות אדם בגליל, והתברר כי הן שייכות לשני תושבי עוספיה - והחשד הוא לרצח כפול. שני הנרצחים הם עמיד אבו רוקן ותאמר כיוף שנחטפו ונרצחו על-פי החשד על רקע סכסוך. גופותיהם נמצאו בשטח פתוח בראמה והם נחטפו באותו יום שהתרחש בו רצח כפול לפני כשלושה שבועות שגם הוא מקושר לאותו סכסוך.
תיעוד מזירת הירי בשפרעם

הסכסוך הכי אכזרי בתקופה זו הוא בין שני ארגוני הפשיעה אבו לטיף ונעימי שבגללו נרצחו תוך שנתיים קרוב ל-17 קורבנות והיו עשרות נפגעי ירי קשה ובינוני. בימים אלו ארגוני הפשיעה מכינים רשימות יעדים לחיסולים. אדם ששייך לארגון פשע אמר: "זאת תקופה קשה ואכזרית שיהיו בה המון נקמות. כולם מתכננים איך לרצוח יעדים. אני אחד היעדים שמחפשים ורוצים לרצוח אותי בכל מחיר. אני כמעט ולא יוצא מהמקום שאני נמצא בו. רק אדם אחד יודע על מיקומי והשאר, כולל המשפחה, לא יודעים בכדי שלא יפעילו לחצים במידה שמאיימים על מישהו קרוב אליי".
האם ניתן לסיים את הסכסוכים בלי עוד שורה של רציחות? "לא חושב שזה יצליח. אנחנו איבדנו חברים וקרובי משפחה, והתגובה צריכה להיות במקביל ולא להגיע לסולחות. האווירה מתוחה וחמה ואין שליטה. גם המשטרה לא יכולה למגר את הפשיעה כפי שהיא שטוענת, כי היום הארגונים הם יותר חזקים מהמשטרה וכל גורם ביטחוני אחר. גם אם יעצרו אנשים הפשיעה תימשך ותנוהל מתוך הכלא".
בין הנרצחים בסכסוך היו תושבים מהכפר ג'דיידה-מכר. תושב המקום שקרוב משפחתו נרצח אמר: "איבדנו את הביטחון האישי ואין לנו חיים. רק חושבים על דבר אחד, מה יקרה לי ולבני משפחתי אם נצא מהבית. אנחנו קרובים לאנשים מסוכסכים והם בוחרים איך לרצוח חפים מפשע. קרוב ל-6 חודשים אנחנו נמצאים בבית וחיים על הלוואות מחברים. לא נהיה מופתעים אם נהיה ברשימת החיסולים".
2 צפייה בגלריה
חלק מרשימת החיסול - עמיד אבו רוקון ותאמר כיוף
חלק מרשימת החיסול - עמיד אבו רוקון ותאמר כיוף
חלק מרשימת החיסול - עמיד אבו רוקן ותאמר כיוף
גם בסוכות אבלים המצב לא בטוח. לפני ארבעה ימים אלמוני פרץ לתוך סוכת אבלים בלוד ורצח את מחמוד אלעסיוי בזמן שניחם את משפחת המנוח. על-פי החשד הרצח בוצע כנקמת דם על רצח אחר.
תושב המקום אמר: "הפשיעה חצתה את כל הקווים האדומים. גם בתוך סוכת אבלים זה מסוכן. האירוע יכל להסתיים בעוד קורבנות. האמת שעדיף לא לפתוח סוכות אבלים כי לא רוצים שהמקרה יחזור על עצמו שוב. עד היום קשה לי לעכל את הרצח האכזרי. הרוצח נכנס כרגיל עם קסדה ונשק ביד. לא צפינו שהוא הולך לירות, ולצערי זה מה שקרה והתוצאה הייתה קשה ומזעזעת וקורעת את הלב".
תושב אחר מלוד אמר: "אין לנו אף מקום בטוח. איפה שנהיה תמיד מסוכן ובכל רגע יכולים להיות בין הנפגעים או המתים. המשטרה כשלה בתפקידה גם את השר בן גביר כמעט ולא מעניין אותו תופעת הרציחות. הם באים רק בהודעות של יחסי ציבור ואחרי שעות מתרחש רצח או שניים. המשטרה צריכה למצוא דרך חזקה ואמיצה שתוכל לסיים את הפשיעה, אבל אנחנו נמצאים באווירה של פשיעה שולטת בגדול ובלי לדפוק חשבון לאף אחד".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד בסוכת האבלים
תושב עוספיה אמר: "מוזר לנו מאוד כל הרציחות. 4 תושבי היישוב נרצחו תוך 3 שבועות. אלו מעשים שלא צריך להעביר אותם ללא צעדים. לחטוף אנשים, לרצוח אותם ולזרוק את גופותיהם במקום פתוח בראמה זה דבר שקורע את הלב ומראה את האכזריות החומרה והסכנה שנשקפות לחיינו. לפי המצב זה לא ייגמר כאן, אלא נחזור ונגיד הכתובת הייתה על הקיר".
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 66 קורבנות. רק בחודש אפריל נרצחו 21 גברים, בתקופה המקבילה בשנה שעברה מספר הנרצחים עד ה-30 לאפריל הגיע ל-61, דבר שמראה את העלייה ברציחות והאכזריות של ארגוני הפשיעה.
במקביל, המשטרה עצרה היום שני חשודים על רקע רצח מנסור נעימי (51), שנורה לפני כחודשיים בג'דידה-מכר לאחר שיצא ממאפייה ביישוב. מעצרם בוצע לאחר אסיפת תיעוד ממצלמות אבטחה במקום ובסיוע זיהוי DNA. נגד שני החשודים הוגשה היום הצהרת תובע, ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום. נעימי, שלא היה מעורב בפשע, נרצח על רקע הסכסוך בין ארגוני הפשיעה נעימי ואבו לטיף, שגבה כ-17 קורבנות.
פורסם לראשונה: 22:21, 30.04.24