ח"כ דודי אמסלם מהליכוד אמר בריאיון ששודר אמש (חמישי) בחדשות רשת כי לדעתו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה "מונתה בפשע". לדבריו, "זו בחורה שלא ראויה להיות בתפקיד, לא מתאימה לתפקיד. גדעון סער הביא איזו שפוטה שלו לשם". אמסלם הוסיף כי הוא תומך גם בחקיקת חוק שיאפשר את פיטוריה, וציין כי הוא תומך גם בחקיקת חוק צרפתי שלא יאפשר חקירת ראש ממשלה בעודו מכהן ובפסקת התגברות ברוב של 61 ח"כים.
1 צפייה בגלריה
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
(צילום: אבי מועלם)
"מחוקקים את החוק, אומרים לה: גברת, אלה הכללים מעכשיו. מפטרים. שנה וסגרתי את האירוע מבחינה חקיקתית", אמר אמסלם בריאיון על החוק שבכוונתו לחוקק, אשר יאפשר לפטר את היועצת המשפטית לממשלה.
כשנשאל על החוק הצרפתי, שאותו קידם עוד ב-2017, אמר חבר הכנסת מהליכוד: "הוא הכרחי במדינת ישראל. אתה רוצה לחקור ראש ממשלה - אתה לא יכול בתקופת כהונתו. בכל דבר ודבר". בהמשך, כשנשאל אם הוא יחול גם על משפטים שכבר מתנהלים - כמו בעניינו של בנימין נתניהו, ענה: "זה צריך עיון, בגלל שיש פה אירוע שמתפתח למול עינינו, שאני רואה אותו כהפיכה. מבחינתי האנשים האלה, מנדלבליט, אלשיך, שי ניצן וכל החבורה צריכים לשבת בבית סוהר בתפיסת עולם שלי על זה שהם תפרו תיקים לראש ממשלה".
אמסלם הבהיר בריאיון שבכוונתו "לתקן את מערכת המשפט", שאותה הגדיר "עקומה ברמות בלתי נתפסות". כשנשאל מה צריך לעשות כדי לתקן אמר: "אני כבר עובד על זה שנה. קודם כל פסקת ההתגברות (על בג"ץ), זה הדבר הראשון. ב-61 ח"כים. במדינת ישראל אין שום בעיה. 61 זה רוב של עם ישראל. אתה ממנה ראש ממשלה עם 61. ועדה לבחירת שופטים. דרך אגב, היא צריכה להיות רק פוליטיקאים. צריכים להיות שרים וחברי כנסת".
מהליכוד נמסר בתגובה לדברי אמסלם: "דבריו של ח"כ אמסלם הם על דעתו בלבד. לצד זאת, כל אחד מבין שמערכת אכיפת החוק זקוקה לרפורמות והן תעשינה בשיקול דעת ובאחריות".
פורסם לראשונה: 21:50, 01.09.22