אחרי שהשר גדעון סער אמר שאינו תומך עוד בהחרמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבממשלתו הוא מכהן כשר במסגרת ממשלת החירום שהוקמה, ח"כ זאב אלקין, חבר סיעת המחנה הממלכתי, התקשה לאשר היום (רביעי) בריאיון ל-ynet כי הוא מאמין שהשר בני גנץ - שעומד בראש הסיעה - הוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. "השאלה לא רלוונטית. יש בחירות?", תהה אלקין. "כרגע צריך להחזיק את הממשלה עד שמנצחים במלחמה, ואז צריך שינויים בפוליטיקה".

לדברי ח"כ אלקין, "האמנו בזה לפני 7 באוקטובר, ומאמינים בזה גם עכשיו. הציבור הישראלי יגיד את דברו ויגיד איך צריכה להיראות הפוליטיקה הישראלית".
במהלך הריאיון, ביקש אלקין להבהיר את הפערים בין תקווה חדשה למחנה הממלכתי שמוביל גנץ. "מפלגת תקווה חדשה היא ימין ממלכתי שמייצגת בדיוק את הימין הממלכתי הליברלי. זה לא עניין של סכסוך. יש שתי מפלגות שיש ביניהן פערים אידיאולגיים. תמיד היו, לא הסתרנו אותם. יש פערים כי באופן טבעי בין מפלגת ימין למרכז יש פערים. אנחנו לא הסתרנו אותם מהציבור אף פעם. אמרנו שהם קיימים. הם באו לידי ביטוי בכל מיני הצבעות בכנסת כמו למשל עופר כסיף ודברים אחרים, והם קיימים כשהנושאים המדיניים הופכים לנושאים מרכזיים".

אתה אומר שאם גנץ ואיזנקוט המחנה הממלכתי יחליט לפרוש מהממשלה אתם פורשים איתם? "לא. אנחנו הצטרפנו לממשלה ביחד בדעה אחת. הייתה בינינו תמימות דעים בשיח. אנחנו מצטרפים כי ניצחון במלחמה גובר כרגע על המחלוקות הפנימיות שיש לנו עם הממשלה הזאת. הן רבות והן לא הלכו לשום מקום. לא הביקורת על נתניהו ולא על הקואליציה. אמרנו שהניצחון על החמאס גובר על הכול, ולכן אנחנו מצטרפים עד לניצחון מלא במלחמה.
"כתוב בהסכם עד לסיום המלחמה הרשמי כהחלטת ממשלה. זאת הייתה העמדה שהצטרפנו. אנחנו, תקווה חדשה, עדיין מחזיקים בעמדה מאוד ברורה שכל עוד שאנחנו מאמינים שאפשר לנצח במלחמה הזאת. גם אצל גנץ ואיזנקוט אין שינוי בעמדה, עם כל השמועות על יציאה. הם לא אומרים שהם יוצאים, ולכן אין הבדל בעניין הזה בינינו כרגע".
האם אתה רואה את עצמך באיזה שהיא קונסטלציה חוזר בעתיד לליכוד? "זה בכלל לא רלוונטי בשלב הזה. אין שיח לצירוף לליכוד".