המשטרה, במבצע משותף עם כוחות צה"ל, עצרה היום (שלישי) ארבעה תושבי טובא זנגריה בחשד להברחת אמצעי לחימה מגבול לבנון. אחד החשודים נעצר בנתב"ג, כחצי שעה לאחר שסוכלה הברחה של 20 אקדחים מגבול לבנון.
תצפיתניות מיחידת האיסוף הקרבי במרחב אוגדה 91 של צה"ל ושוטרי ימ"ר צפון סיכלו את ההברחה. שניים מהחשודים נעצרו בסמוך לגדר הגבול עם לבנון, וחשוד נוסף נעצר לאחר מרדף ברכב מילוט. החשוד הרביעי, שעל פי החשד יזם וניהל את ההברחה, נעצר כאמור כשהיה על מטוס בנתב"ג, דקות לפני המראה לטורקיה.
1 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו בנסיון ההברחה
הנשקים שנתפסו בנסיון ההברחה
"נשקים איכותיים וחדשים". הנשקים שנתפסו בנסיון ההברחה
(צילום: דוברות המשטרה )
התצפיתניות סיפרו על סיכול ההברחה: "היום לפנות בוקר זיהינו חשודים הנעים בקרבת גדר הגבול עם לבנון במטרה להבריח כלי נשק מלבנון לישראל. לאורך כל האירוע שמרנו על קשר עין עם החשודים והקפצנו כוחות לנקודה. הם עצרו את החשודים והחרימו 20 אקדחים".
מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה אמר: "אני מודה למפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין, על שיתוף פעולה יוצא דופן ועל ההירתמות שלו למלחמה בסוחרי הנשק המבריחים את הכלים דרך הגבולות. אין ספק שהנשקים האיכותיים והחדשים הללו, אם היו מגיעים לרחובות - היו יורים. בפעילות המשותפת שלנו עם צה״ל, בוודאות הצלנו חיים של חפים מפשע".