"הדיילת הגיעה ואמרה לי שיהיה בסדר", מספרת אמה וו, נוסעת שחוותה את רגעי האימה על מטוס ה־737-9 מקס: "זה היה חמוד כי כולם היו בפאניקה". חלונו של המטוס התנפץ באוויר בדרך מפורטלנד לקליפורניה, וטיסה 1282 חזרה לפורטלנד זמן קצר אחרי ההמראה, עם חור גדול בגוף המטוס.

1 צפייה בגלריה
המטוס שנפער בו חור מחברת אלסקה איירליינס
המטוס שנפער בו חור מחברת אלסקה איירליינס
החור במטוס. "הדיילת אמרה שיהיה בסדר"
(צילום: Kyle Rinker via X/via REUTERS Acquire Licensing Rights)
סרטון של נוסע שפורסם ברשתות החברתיות מראה את חלק המטוס שבו פשוט אין חלון, והנוסעים לידו חשופים לאוויר החיצוני. הסרטון, שנראה כאילו צולם מכמה שורות מאחורי התקרית, מציג מסכות חמצן שנפתחו ברחבי המטוס, ולפחות שני אנשים יושבים בסמוך לחור בגוף המטוס.
למרבה המזל, המטוס היה עדיין קרוב מאוד לפורטלנד וחזר במהירות אחרי שהייה של רק 20 דקות באוויר. מספר נוסעים טופלו בפציעות קלות, וכמה מהם סיפרו שהטלפונים שלהם נשאבו החוצה לאוויר.
אלסקה איירליינס מסרה בהודעה כי היא עובדת עם בואינג כדי להבין מה קרה למטוס, שלפי מינהל התעופה האזרחי (FAA) קיבל את תעודת הכשירות האווירית שלו ב־25 באוקטובר 2023. ה־FAA והמועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה הודיעו על פתיחת חקירה משלהן.
אתמול הודיעה רשות התעופה הפדרלית בארה"ב על השבתת כל 171 מטוסי הבואינג 737-9 מקס בארה"ב בעקבות התקלה החמורה. עבור בואינג זו מכה קשה, אחרי שדגם זה הושבת בעקבות שתי התרסקויות ב־2018 באתיופיה וב־2019 באינדונזיה.
זו לא הפעם הראשונה בה המטוסים החדישים ביותר של בואינג מעורבים בתקלות אוויריות מפחידות. ב־2019 גרמו התרסקויות של שניים מתוך מטוסי 737-8 מקס, שהרגו את כל 346 האנשים על סיפון הטיסות, לקרקוע של המטוס במשך 20 חודשים, מה שעלה לבואינג יותר מ-20 מיליארד דולר.
רק בחודש שעבר ביקשה בואינג מחברות תעופה לבדוק את כל מטוסי ה־737 מקס שלהן לאיתור בורג רופף פוטנציאלי במערכת ההגה. לבעיה הזו כנראה אין קשר למקרה של טיסה 1282, אבל מומחית התעופה מרי שיאבו אמרה בסוף השבוע כי “יש שאלות רציניות לגבי בקרת האיכות של בואינג שה־FAA חייבת לחקור”.