יו"ר ארגון המורים רן ארז לא נסוג מהודעתו כי ישבית מחר את הלימודים בכיתות י' וי"א בכל הארץ. בריאיון ל-ynet התעקש הבוקר (שני) כי הצעד הוא חלק הכרחי במאבק למען "מערכת חינוך טובה יותר עבור הילדים". הוא הבהיר: "אנחנו לא ששים להשבית את הלימודים, אך נאלצים לעשות זאת כדי שהאוצר יבין שאנחנו רציניים". ארז הבהיר כי במידת הצורך, ביטול מסיבות הסיום בבתי הספר והשבתת פתיחת שנת הלימודים הבאה - גם הם על הפרק.
"אנחנו אוהבים את התלמידים ורוצים שהם יצליחו, ולכן לא נפסיק להכין אותם לבגרויות", ציין ארז לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הוציא צו מניעה ארעי לשביתה שתכנן ארגון המורים לאתמול. "יש לנו אתיקה ומצפון, הצלחתם - הצלחתנו". גם היום מרכז השלטון המקומי ומשרדי החינוך והאוצר הגישו לבית הדין בקשה להוצאת צו מניעה לביטול השביתה המתוכננת למחר, ובית הדין ידון בה בהמשך היום.
1 צפייה בגלריה
תוקף בחריפות את משרדי החינוך והאוצר. קיש, ארז וסמוטריץ'
תוקף בחריפות את משרדי החינוך והאוצר. קיש, ארז וסמוטריץ'
תוקף בחריפות את משרדי החינוך והאוצר. קיש, ארז וסמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
ארז תקף בחריפות את משרד האוצר והאשים אותו בזלזול ובפגיעה - יחס שלדבריו סופג מקצוע ההוראה רק מפני שהוא כולל רוב של נשים: "פקידי האוצר מתנהגים בכוחניות ובשוביניזם. הם אומרים לעצמם 'אלה נשים וזו משכורת שנייה'". ארז תקף גם את שר החינוך יואב קיש: "ציפינו שהוא ישכב על הגדר למען המורים. הוא עומד בראש הפירמידה, לא אכפת לו. אנחנו שובתים כי לא מותירים בידינו ברירה אחרת".
לדבריו, "לצערי, גם ההורים מזלזלים, כל אחד חושב שהוא יודע יותר טוב מהמורה. הרי אותם הורים לא יגידו לרופא איך לטפל בהם ולרואה חשבון איך להגיש את הדו"ח למס הכנסה. אם המורה לא מוצא חן בעיניהם, ההורים מאיימים שידאגו לפיטוריו. הם לא מבינים את משמעות המאבק".
ארז רמז לראשי הרשויות לתמוך במאבק המורים, והזכיר להם שבחודש אוקטובר צפויות להתקיים בחירות לרשויות המקומיות - ושהשבתות ושיבושים במערכת החינוך לא יקדמו אותם בעיני הבוחרים.
מה דורש ארגון המורים? "אנחנו רוצים לכל מורה חדש שכר תוספת שכר של 3,000 שקל. שכר מורה מתחיל עומד על 8,300 שקל ברוטו, ואנחנו דורשים תוספת של כ-30%. שכר מורה ותיק עומד על 15 אלף שקל ברוטו בממוצע, אנחנו דורשים תוספת של 3,000 שקל".
ארז סיכם: "מורים בעל-יסודי בעלי תואר שני ויכולות גבוהות, ולמשל מורים למתמטיקה ואנגלית, כל הזמן מקבלים פניות מהשוק הפרטי - שם הם מגיעים ל-30 אלף שקל בלי ללמד בתנאים של 40 תלמידים בכיתה. המורים אוהבים את עבודת ההוראה, אבל צרכים גם לפרנס משפחה. יש נטישה ומחסור גדול במורים, לא יהיה מי שילמד. מערכת החינוך חשובה לנו".