בטקסס שבארצות הברית נמשכים הערב (שלישי) החיפושים אחרי קייטלין בארי ארמסטרונג, החשודה ברצח רוכבת האופניים המקצוענית אנה מוריה (מו) ווילסון. ווילסון בת ה-25, שנחשבה לכוכבת עולה בתחום רכיבת ההרים, נמצאה מתה ב-11 במאי בבית שבו השתכנה בעיר אוסטין לקראת מרוץ שציפה לה באזור. המשטרה חושדת שארמסטרונג בת ה-34 רצחה אותה משום שהאמינה כי היא מנהלת רומן עם בן זוגה.
3 צפייה בגלריה
רצח ארה"ב טקסס בצד ימין אנה מוריה ווילסון בצד שמאל קייטלין ארמסטרונג אופניים
רצח ארה"ב טקסס בצד ימין אנה מוריה ווילסון בצד שמאל קייטלין ארמסטרונג אופניים
מימין: מו ווילסון, שנמצאה מתה בחדר האמבטיה. משמאל: קייטלין ארמסטרונג, שאחריה מתנהל המצוד
מצלמת אבטחה המוצבת בסמוך לבית שבו נרצחה ווילסון תיעדה את מכוניתה של ארמסטרונג בסביבות השעה שבה נורתה הרוכבת למוות. ביום שלאחר הרצח עוד הספיקו החוקרים לשוחח עם החשודה, אבל מסיבות בירוקרטיות הוחלט שלא להחזיקה במעצר, ולאחר השיחה עם החוקרים היא מחקה את חשבונותיה ברשתות החברתיות – ונעלמה. היא לא נראתה מאז 13 במאי.
למשטרה יש חשד כבד שארמסטרונג, מורה ליוגה, רצחה את ווילסון מתוך קנאה: בין ווילסון לבן הזוג של ארמסטרונג, רוכב האופניים קולין סטריקלנד, נרקם בתחילת השנה קשר רומנטי, בזמן שארמסטרונג וסטריקלנד עצמם היו בהפסקה מהקשר ביניהם לכמה חודשים. אחרי הרומן הקצר בין ווילסון לסטריקלנד חזר הרוכב לזרועותיה של ארמסטרונג, אבל לא ניתק לחלוטין את הקשר עם ווילסון.
3 צפייה בגלריה
רצח ארה"ב אופניים קולין סטריקלנד
רצח ארה"ב אופניים קולין סטריקלנד
בן הזוג קולין סטריקלנד. הסתיר את שמה של ווילסון בטלפון
לפי עדויות, ווילסון וסטריקלנד המשיכו לשוחח, והדבר הכעיס את ארמסטרונג. היא יצרה קשר עם ווילסון כמה פעמים והורתה לה להתרחק מבן זוגה, והוא עצמו העיד בפני החוקרים כי נאלץ לשמור את מספר הטלפון של ווילסון תחת שם בדוי בטלפון שלו כדי לא להכעיס את ארמסטרונג. סטריקלנד מתעקש כי אחרי שחזר לזרועותיה, הקשר בינו לבין ווילסון היה מקצועי ואפלטוני לחלוטין, והתמקד באהבה של שניהם לספורט התובעני שבו הם עוסקים.

אבי החשודה: "היא לא הייתה עושה דבר כזה"

לפי עדויות שהגיעו למשטרה, שעות לפני שווילסון נרצחה היא נפגשה עם סטריקלנד בחשאי: סטריקלנד שיקר לבת זוגו שהוא יוצא לבקר חבר, ובמקום זאת נסע לפגוש את ווילסון בבריכה. השניים שחו, אכלו ארוחת ערב – ואחר כך הוא החזיר אותה לבית של חברתה, שבו התארחה לקראת המרוץ. נראה כי ארמסטרונג הצליחה לגלות בדרך כלשהי שסטריקלנד נסע לפגוש את ווילסון, ולא את החבר שעליו דיבר, והחליטה לצאת אל הבית שבו השתכנה כדי לנקום.
החוקרים חושדים שארמסטרונג גילתה היכן מתארחת ווילסון בעזרת אפליקציית האימונים Strava, שבה ספורטאים יכולים לשתף את מסלולי הריצה והרכיבה שלהם. לווילסון היה פרופיל פתוח באפליקציה הזו. דיירים הגרים בשכנות לבית שבו נורתה למוות אמרו שלא שמעו שום קול ירי, ועובדה זו מעלה חשד שהיא נרצחה תוך שימוש במשתיק קול. יש סיכוי גבוה שלשם הרצח השתמשה ארמסטרונג באקדח שסטריקלנד קנה לה בסוף השנה שעברה.
3 צפייה בגלריה
רצח ארה"ב טקסס מורה ל יוגה קייטלין ארמסטרונג
רצח ארה"ב טקסס מורה ל יוגה קייטלין ארמסטרונג
קייטלין ארמסטרונג. "היא פשוט לא הייתה עושה דבר כזה"
צו מעצר נגד ארמסטרונג הוצא בשבוע שעבר, אבל עד כה כאמור היא לא נמצאה. אביה, מייקל ארמסטרונג, אמר היום ל-ABC כי הוא לא מאמין שבתו רצחה את ווילסון וכי יש הרבה שאלות בלתי פתורות בפרשה: "אני מכיר אותה. אני יודע איך היא חושבת ובמה היא מאמינה. ואני יודע שהיא פשוט לא הייתה עושה דבר כזה".
משפחתה של ווילסון מסרה כי היא לא הייתה במערכת יחסים עם גבר כלשהו בזמן מותה: "אין מילים שיוכלו להביע את הכאב והצער שאנחנו חווים בעקבות האובדן הטראגי וחסר ההיגיון הזה. מוריה הייתה אישה צעירה מוכשרת, אדיבה ודואגת. חייה ניטלו ממנה לפני שהייתה לה הזדמנות להשיג את כל מה שחלמה עליו". ווילסון הפכה לרוכבת מקצוענית ממש לאחרונה, ובהמשך השנה ציפו לה תחרויות ברחבי ארה"ב ובמזרח אפריקה.
סטריקלנד, שמשתף פעולה עם החוקרים ואינו חשוד בדבר, פרסם הודעה שבה הדגיש כי בזמן הרצח היחסים בינו לבין ווילסון היו אפלטוניים ומקצועיים לחלוטין, וביכה את מותה: "מוריה ואני היינו שנינו דמויות מובילות בנישה הספורטיבית הבודדת הזו של הרכיבה. הערצתי אותה והחשבתי אותה לחברה קרובה. אני שבור לחלוטין מהאובדן שלה".