4 צפייה בגלריה
חוף ים האד רין קופנגן תאילנד
חוף ים האד רין קופנגן תאילנד
חוף הים האדרין שבקופנגן
(צילום: shutterstock)
מותו של הילד הישראלי בן ה-9 אתמול (שבת) כתוצאה מצריבת מדוזה ארסית בקופנגן שבתאילנד הכה בתדהמה את הקהילה הישראלית הקטנה באי, שמונה כ-300 בני אדם. אביו של הילד הוא אדם מוכר מאוד בקהילה הישראלית והזרה באי, ואמו היא אזרחית הפיליפינים. הם מתגוררים בקופנגן זה כמה שנים.
"זה ממש אסון גדול כאן באי", סיפר ישראלי שחי בקופנגן. "הוא היה ילד מדהים ויפה תואר שמזכיר במראה את מוגלי. כולם הכירו אותו". ישראלים רבים שחיים בקופנגן ספדו לילד ברשתות החברתיות, ותיארו אותו כילד מיוחד שהקרין אור על כל סובביו.
4 צפייה בגלריה
חוף האד רין שבקופנגן
חוף האד רין שבקופנגן
רשת המצופים שנועדה למנע את כניסת המדוזות. חוף האדרין
השר התאילנדי למשאבי טבע הביע תנחומים ואמר שתיעשה בדיקה כיצד ניתן למנוע מקרים כאלה בעתיד, וקונסולית ישראל בתאילנד נמצאת בקשר עם אביו של הילד. מאחר שהילד אינו תושב ישראל הוא אינו זכאי על פי חוק לקבורה במדינה, ולכן שלטונות תאילנד ביקשו לשרוף את גופתו כנהוג שם, אך לאחר התערבותו של שר הדתות מתן כהנא – הגופה תוטס לישראל ביום רביעי הקרוב ותיקבר בבית הקברות בעמק חפר.
מהבית הישראלי בקופנגן נמסר: "המומים מהטרגדיה, ובכאב רב ומעומק הלב אנחנו משתתפים בצער חברנו היקר שאיבד היום את בנו המלאך והמתוק שהיה חלק בלתי נפרד מהנוף הקופנגני, מהטבע ומהים. תהיה מנוחתך עדן".
המקרה הטראגי אירע בחוף האדרין שנמצא בדרום מזרח האי, מקום שמוכר כחוף שבו נערכות מסיבות ה"פול מון" המפורסמות בתאילנד, וגם ככזה שמשפחות רבות מגיעות אליו בסופי שבוע. בתוך המים פרוסה רשת גדולה שמטרתה למנוע את כניסת המדוזות אל החוף - אך ככל הנראה הילד שנפטר, כמו גם ילדים נוספים, עברו אותה בזמן ששחו.
4 צפייה בגלריה
חוף ים האד רין קופנגן תאילנד
חוף ים האד רין קופנגן תאילנד
(צילום: shutterstock)
עדי ראייה סיפרו שהילד יצא מהמים בצעקות כאב אדירות ואיבד את ההכרה מהר מאוד. כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי, אך זה לא עזר. הרשויות בתאילנד פתחו בחקירת האירוע.
לפי דיווחים בתאילנד, מדובר בצריבה של מדוזה קובייתית, או בשמה הנוסף "צרעת הים", שנחשבת לאחת הקטלניות ביותר בעולם. היא נפוצה מאוד בחופים בתאילנד בין יולי לאוקטובר. זרועותיה של המדוזה הארסית עשויות להגיע לאורך של שניים עד חמישה מטרים, וכל זרוע מכילה עד כחצי מיליון מחטים זעירות שמכילות ארס. הארס שלה מגיע מיד ללב ועלול לגרום לפגיעה קטלנית.