1 צפייה בגלריה
 יצחק הרצוג הנשיא הנבחר עם מרים פרץ לאחר הזכייה
 יצחק הרצוג הנשיא הנבחר עם מרים פרץ לאחר הזכייה
הרצוג עם פרץ, לאחר שניצח אותה במרוץ לנשיאות
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בקיץ שעבר הם התמודדו על תפקיד האזרח מספר 1 של מדינת ישראל: יצחק הרצוג, אז יו"ר הסוכנות היהודית, ומרים פרץ, אשת חינוך וכלת פרס ישראל ששכלה שניים מבניה והפכה לדמות אהודה ומעוררת השראה בקרב כלל האוכלוסייה. השבוע, לרגל ועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet שתתקיים בשבוע הבא, הם התאחדו למפגש חם, לבבי ומרגש. מחר במוסף "7 ימים" נפרסם את עיקרי השיחה.
הנשיא הרצוג: "שלום מרים, ברוכה הבאה לצל קורתנו, אני ממש שמח שאת פה". פרץ: "תודה רבה, אדוני הנשיא. אני קודם כל רוצה להודות לך שהזמנת אותי, תגיד לי, החיים לא מפתיעים? אנחנו התמודדנו, ותראה, אני מרגישה שאני יושבת בבית". הרצוג: "אני מאוד שמח, אני מרגיש שאני יושב עם בת משפחה. שאני מאוד אוהב, מאוד מעריך. דבר אחד שאני יודע שמחבר אותך ואותי זה החיבור לכל הפסיפס הישראלי. אני אומר לכולם, לא יעזור לכם כלום, אתם בפיסת הארץ הזאת יחד". פרץ: "אדוני הנשיא, אתה הגשר המאחד בינינו. מדינת ישראל זכתה בך. אני חושבת שמה שאנחנו הבאנו זה שאפשר להתמודד בכבוד, מתוך הוקרה ומתוך הערכה. דבר שני, לא כל החלומות מתגשמים, זה בסדר".
הרצוג: "אני אגיד לך מה, יש לך את אותו כוח שקט ומשמעותי בחברה הישראלית גם ללא תואר". פרץ: "בניגוד אליי, אתה גדלת בבית ציבורי". הרצוג: "נדבקתי בחיידק מגיל מאוד צעיר, כלומר יש אחים ואחיות שלי שהעדיפו ללכת לעניינם בשקט. אמא הייתה בשנים האחרונות חולה באלצהיימר, זה היה מאוד לא פשוט, זה לימד אותי יום-יום, כמו שאמרתי בנאום ההשבעה, את מחירה של הזקנה. ועם זאת, היא הייתה צופה בטלוויזיה. היא ראתה את ההשבעה, היא לא יכלה להגיע להשבעה. ואת, אולי בעל כורחך ולא רצית... הגורל קבע מה שקבע, נכון, אבל את נהיית שם דבר בכל בית בישראל".