חקירה במחלוקת: האם זביידי הוכה בזמן שנלכד? במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החלו לבדוק תלונה נגד לוחמי הימ"מ שעצרו את האסיר הביטחוני זכריא זביידי אחרי שברח מהכלא - והצעד מעורר זעם רב אצל גורמים במערכת אכיפת החוק. ממח"ש נמסר בתגובה: "התלונה התקבלה ותיבדק כמקובל".
1 צפייה בגלריה
זכריא זביידי שנמלט מכלא גלבוע נלכד באזור התבור
זכריא זביידי שנמלט מכלא גלבוע נלכד באזור התבור
זביידי ברגע לכידתו
זביידי וחמישה מחבלים נוספים ברחו מכלא גלבוע בערב ראש השנה האחרון. אחרי מצוד נרחב שנמשך חמישה ימים הוא אותר על ידי לוחמי הימ"מ של המשטרה בחניון משאיות באום אל-גאנם כשהוא מסתתר עם אסיר נוסף מתחת לעגלה. אחרי מעצרו פורסמו תמונות של זביידי עם פנים נפוחות, ועורך דינו אביגדור פלדמן דרש שיפונה לטיפול רפואי והבטיח להגיש נגד הלוחמים תלונה במח"ש. לטענתו של הפרקליט לוחמי הימ"מ גרמו לפציעה בראשו של זביידי במהלך מעצרו. במשטרה נטען אז שזביידי ניסה להתנגד למעצר ושהוא בכלל נפצע במהלך הבריחה.
כעת נודע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי במח"ש כבר החלו בפעולות בדיקה לקראת חקירה של האירוע. החוקרים מנסים בין היתר להשיג סרטונים, תמונות וחומרים נוספים מרגעי המעצר של שני המחבלים על ידי כוח הימ"מ. אבל עצם הפתיחה בבדיקת הטענות של המחבל שברח מהכלא והעמיד מדינה שלמה על הרגליים הרתיחה גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק. "בנסיבות שבהן זביידי נתפס ברור שמדובר בפציעה שהיא תוצאה של התנגדות ומעצר של מחבל שיכול להיות חמוש ומסוכן לשוטרים שפעלו", הסביר בכיר במערכת אכיפת החוק.

החקירה החדשה והשנויה במחלוקת מצטרפת לחקירות רבות שעוררו כעס מצד גורמים במשטרה מכיוון שהנחקרים הם שוטרים שמתמודדים בין היתר מול איומי טרור והפרות סדר קשות. דוגמה בולטת למקרה כזה הייתה בדצמבר האחרון, כששני לוחמי משמר הגבול נחקרו באזהרה אחרי שחיסלו מחבל בכיכר בשער שכם בירושלים וזאת לאחר שהוא לכאורה נוטרל. השוטרים שנחקרו אז במח"ש שוחררו כבר באותו היום והתיק הפלילי נגדם נסגר.
אחרי המקרה מח"ש ספגה ביקורת קשה, בין היתר על הזריזות שגילתה בזימון השוטרים לחקירה, וזאת אף שהיה ברור מהתיעוד ממצלמות האבטחה כי הם פעלו כמצופה מהם.

באירוע הזה, ועוד בטרם נפתחה חקירה, נתן מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, גיבוי מלא ללוחמים. "באירועי טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שנייה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד, אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואני, כמו המשטרה, נעמוד לצידם", נכתב אז בהודעת המפכ"ל.