בעקבות גיוסם למילואים של שני הנהגים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, אישר למשרד לביטחון לאומי לשכור למשך חודש כלי רכב ממוגני ירי ב-247 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
חמ"ל עיריית אשקלון
חמ"ל עיריית אשקלון
איתמר בן גביר
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
בבקשה לאישור ההתקשרות עם א.א ייבוא ושיווק נכתב, כי "נדרש לשכור רכבים ממוגנים לצרכים השונים, בהם הסעות השר, בשל היעדרותם של שני נהגיו ומכיוון שנהגי יחידות התחבורה אינם רשאים לנהוג ברכבו של השר אשר ממוגן ירי, הסעת נציב הרשות הארצית לכבאות והצלה אשר נמצא באזורי סיכון כל העת במהלך תקופה זו וכן הסעת בכירים נוספים בעת סיורי השר באזורי סיכון והסעות עובדים הגרים באזורי סיכון ונדרשים להגעה פיזית במשרד".
נודע כי נהגי השר לביטחון לאומי גויסו בצו 8 למאמץ המלחמתי ובן גביר נותר ללא נהגים. בשל הנהלים, נאסר על נהגי יחידת התחבורה של המשרד לנהוג ברכב השר אשר ממוגן ירי.
יצוין כי מדובר בהארכה של מכרז קודם להתקשרות של שירות בתי הסוהר עם אותה חברה לטובת השכרת כלי רכב ממוגנים לשב"ס.
הבקשה המקורית היא למשך חודשיים ועל סך חצי מיליון שקל – ואולם, החשב הכללי אישר את ההתקשרות רק לחודש אחד, ולכן סכום ההוצאה קוצץ בחצי.
עוד נכתב בדברי ההסבר להתקשרות, כי "בימים מורכבים אלו יש מחסור קשה ברכבים ממוגנים, שמוקצים תחילה לצרכים ביטחוניים, וגם ספקי המכרזים מתקשים מאוד לספק אותם".
מלשכת בן גביר נמסר: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עסוק בימים אלו בחלוקת נשקים והקמת כיתות כוננות, נוסע מעיר לעיר, בישובים והקיבוצים ורק אמש היה במרחבים, אופקים, שדרות, אשדוד, אשקלון. בשני מקרים שונים חמאס ניסה להוציא לפועל אירועי התנקשות בשר בן גביר ובמקרים נוספים נעצרו חוליות שעקבו והתכוונו לפגוע בשר. השב"כ הוא שקובע את הסדרי האבטחה והלשכה לא מתערבת בכך, אך בנושא זה נראה שהדברים הגיוניים ונכונים. אגב, בימים האחרונים הומלץ לשר בן גביר לרכוש רכב מיוחד למשרד על סך מיליון וחצי שקל, אך השר סירב והעדיף להעביר את התקציב לטובת רכישת נשק וצרכי המלחמה".