כ-20 נערים וצעירים יהודים התפרעו אמש (יום רביעי) באזור שער שכם בעיר העתיקה בירושלים. חברי הקבוצה, שחלקם הניפו דגלי ישראל, התעמתו מילולית עם צעירים בשער שכם ותקפו אחד מהם, ובהמשך ניסו לעורר פרובוקציות ברובע המוסלמי, אל מול מאמצי כוחות השיטור במקום לרסנם. במשטרה מתחו ביקורת חריפה על התנהגותם, כ"תופעה פסולה של בני נוער המגיעים לאזור לעיתים קרובות מתוך כוונה להתעמת מילולית ופיזית עם המקומיים ולאחר מכן פונים לכוחות הביטחון בכדי שיסייעו להם, או מלינים כלפי שוטרים ולוחמי מג"ב שנאלצים לפעול נגדם".
במהלך העימות עם הצעירים בשער שכם, אחד מהמתפרעים תקף אדם פיזית ואחר ריסס גז פלפל לעברו. בהמשך נכנסה הקבוצה לתוך הרובע המוסלמי בעיר העתיקה, שם חבריה המשיכו לעורר חיכוך ועימותים עם התושבים ועם עוברי אורח, התפרעו ודפקו על דלתות הבתים במקום.
במשטרה אמרו כי הצעירים הגיעו לעיר העתיקה "במטרה לעורר פרובוקציה, להתעמת ולהפר את הסדר, ולא בפעם הראשונה". שוטרים וכוחות מג"ב פעלו להדיפת המתפרעים, שסירבו להישמע להוראותיהם. לבסוף נעצרו שני חשודים מתוך קבוצת המתפרעים, שהיו דומיננטיים בביצוע ההתפרעות. ברשות אחד מהעצורים נתפס גז פלפל. שני החשודים שנעצרו הועברו לחקירה בתחנת שלם בעיר. איש לא נפגע בהתפרעות ולא נגרם נזק לרכוש.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הפרובקציה, העימות, התקיפה וריסוס גז פלפל בשער שכם
תיעוד הפרובקציה, העימות, התקיפה וריסוס גז פלפל בשער שכם
תיעוד העימות בשער שכם
(צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה נמסר: "לצערנו, מדובר בתופעה פסולה של כמה בני נוער המגיעים לאזור שער שכם לעיתים קרובות מתוך כוונה פסולה להתעמת מילולית ופיזית עם צעירים המתגוררים, עובדים או מסתובבים באזור. מעשים אלו מביאים לעיתים, וכפי שהיה גם אמש, לחיכוך ולאלימות פיזית, ומשזה מתרחש, הם פונים לכוחות המשטרה והביטחון בכדי שיסייעו להם, או מלינים כלפי שוטרים ולוחמי מג"ב שנאלצים לפעול נגדם.
"בנוסף, מעשים אלו מעסיקים את כוחות השיטור והביטחון באזור, ופוגעים במשימתם העיקרית לשמירת הביטחון והסדר תוך יצירת אירועי חיכוך מיותרים. מטרתם הברורה היא לחולל פרובוקציות, שלאחריהן בדרך כלל גם חלקם מפרסמים ברשתות החברתיות שקרים וחצאי-אמיתות ביחס לאירועים אלו הנוצרים יש מאין, כשהם מציגים את עצמם כקורבנות תמימים".
2 צפייה בגלריה
תיעוד הפרובקציה, העימות, התקיפה וריסוס גז פלפל בשער שכם
תיעוד הפרובקציה, העימות, התקיפה וריסוס גז פלפל בשער שכם
עם כיפות ודגלי ישראל. המתפרעים בעיר העתיקה בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
במשטרה הדגישו כי "אנו רואים בחומרה את הפגיעה הגסה והאלימה של אותם צעירים במכוון במרקם החיים הייחודי והעדין המתקיים באזור לבני כל הדתות, וקוראים להם ולהוריהם לקחת אחריות על מעשיהם ולהימנע ממעשים מעין אלו. המשטרה תמשיך לפעול נגד כל מי שיגיע לעיר העתיקה בירושלים במטרה להתעמת, להתפרע, להפר את הסדר ולחולל פרובוקציה ואלימות מכל סוג שהיא - קטינים או בגירים, יהודים, מוסלמים או נוצרים".