"אמשיך להילחם על הכרעה, על כך שהמנהיגים ייקחו אחריות ועל השמדת האויב": כך מבהיר הבוקר (שני) אוריה לוברבום, מפקד שיירת ההאמרים שעליהם נתלו שלטי מחאה הקוראים לפעול להכרעה בלחימה בעזה, ב-ynet Live. אתמול הודיע דובר צה"ל כי לוברבום הושעה משירות מילואים לחצי שנה, לאחר ש"הוביל וביצע את תליית השלטים על הרכבים". כעת הוא מבהיר כי הוא לא מתחרט, וימשיך להיאבק על אופיה של הלחימה. צפו בריאיון המלא:
אולפן ראיון אורי לוברבום
(צילום: טל אזולאי)

"אני לא מקבל את המושג הזה שהתחלנו בקמפיין", אומר לוברבום, "אנחנו מבקשים לשנות מדיניות למדיניות של הכרעה. מדיניות של הבנה שאי אפשר להמשיך עם מה שהיה לפני שמחת תורה. דובר צה"ל החליט לעשות מזה אתמול הודעה פומבית, אחרי שאלופים במדים מביעים ביקורת חופשי במהלך המלחמה ולהם אין שום ענישה. אולי אני גולנצ'יק בדעות מסוימות ולכן החליטו לעשות את זה".
חשבת שצה"ל יתעלם מזה? "במשך שנה שלמה עשו קמפיינים על מדים וקראו לסרבנות ולא נעשה עם זה שום דבר. יש פה איפה ואיפה וזה לא מקובל. אני לא מתחרט על מה שאמרתי, אבל שגינו בזה שטימאנו את צה"ל. לכן את העונש אני מקבל בהצדעה. אבל מעבר לזה, האנשים שהובילו אותנו לאסון הכי גדול שהיה במדינת ישראל, לשחיטה שהייתה בשמחת תורה, הם עדיין יושבים על הכיסאות שלהם. המשפט שלי היה מאוד מהיר, העונש יצא החוצה מאוד מהר, כנראה רצו להוכיח משהו. אבל אני שואל, איפה חליווה? איפה כל מי שהוביל לאסון? הם עדיין מובילים פה אותה מדיניות של כניעה, וממשיכים להכניס אוכל ומים ודלק לאויבים שלנו".
אז אתה מבין שיש בעיה עם זה שאתה קורא להתפטרות של ראש אמ"ן. "אני צריך לקרוא להתפטרות? כמה נחכה עוד? אני נמצא שם בפנים ורואה את המדיניות, אני נלחם בעזה. למתי לחכות? שהוא יסיים לעשות את אותו דבר? זה שאני צריך לקרוא להתפטרות ולא לוקחים אחריות זו בושה בפני עצמה".
המחאה בשיירת הרכבים בצאלים

לוברבום טוען כי יבקש ערעור על ההשעיה. "אני רוצה לחזור להילחם עם החברים שלי בשטח ולהמשיך בעשייה. מדי הקודש, מדי צה"ל - הם בלב שלי. אבל אני גם אמשיך להיאבק על המדינה, להיאבק על הכרעה. אמשיך להילחם על זה שאנשים ייקחו אחריות. כל פעם מציירים לנו תמונת מצב שהיא שקרית, של מציאות שבה יש לנו שכנים שאפשר לחיות איתם. כולם זורקים את האחריות מאחד לשני. השינוי צריך להיות רוחבי. בממשלה, בצבא, בשב"כ, במודיעין. אנחנו צריכים להבין שיש פה אויב שרוצה להשמיד את העם היהודי, לא לבוא ביהירות, לא לבוא מגובה ולהגיד שאנחנו מבינים. העם רוצה דבר אחד: הכרעת האויב".