במערכת הביטחון זיהו כי בחסות הפסקת האש מול איראן, טהרן מגבירה מאמצים לשיקום תשתיות הטרור ביהודה ושומרון. בעקבות פעילות צה"ל בעזה וביו"ש מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר 2023, ובמבצעים "עם כלביא" ו"שאגת הארי", טהרן נתקלה בקשיים בהעברת כספים ובייצור נתיבי הברחה של אמל"ח לגזרה. כעת, החשש בישראל הוא שאחרי הפסקת האש, ולנוכח הסגירה המסתמנת של הזירה הלבנונית, יו"ש מסומנת על-ידי איראן כזירה המרכזית לקידום מתווי טרור, כשחלק ניכר מההכוונה מתבצע מטורקיה. האמצעים: מימון דיגיטלי; הברחות אמל"ח מירדן; והדרכת מפגעים מרחוק.




